Kaotiskt liv...

Oj oj oj... just nu skulle jag vilja byta liv med någon. Känns inte alls så bra som det borde göra.

Flytten har gått bra, tog hela lördagen å körde två flyttlass. De var inte klara med tapetseringen i sovrummet innan vi flytta in så vi sov första natten i Halmstad för det var knökafullt i alla rum (alla två!) eftersom vi inte kunde ställa nånting i sovrummet. Söndagen gick åt till å städa ur det sista ur gamla lyan. Hyresvärden ringde igår angående besiktningen å vi får godkänt på allt utom att vi måste betala för ett nytt handfat... jag råkade tappa en stor glasbehållare med badskum så där blev en spricka =( Men vi trodde att vi kanske skulle få betala lite för vi målat om själva....icke! :)
Tentaplugget har kommit efter rejält... men som tur var så var inte Sofia helt klar hon heller med frågorna som vi delat upp. Ska hem till henne på måndag å plugga lite ihop.

Börjar få lite ordning på lyan här... fått upp de flesta lådorna men i sovrummet är det lite värre. Hittar inte alla skruvar till sängstommen?!!? Så vi sover på golvet än så länge.... går ju inte få in byrå eller nånting för allt tar så plats när det är nedmonterat.
Är jättenöjd med lägenheten, det enda som jag ogillat hittills var att tapetserarna inte städat efter sig när de donat här utan det var spackeldamm precis överallt! Å det var ju inte så att våra kära flyttkarlar hade tid/lust/material att städa av golvet här i v-rummet innan de började lasta av grejerna. Så man går här fortfarande å drar runt på massa grått damm på golvet...Får ta en rejäl städning när alla lådor är ute å sängen ihopmonterad.

Hade sista föreläsningen innan tentan igår å eftersom jag antingen suttit med näsan i böckerna eller haft den i nån flyttlåda så har jag ju inte kollat upp kommunikationerna i den här staden ännu. Stella fick tjänstgöra... Erbjöd mig å skjutsa hem Sofia å att vi skulle stanna å käka glass på vägen hem... Kom tio meter å så dör bilen fullständigt!! :( Stod mitt framför ett trafiklyse MITT i centrala Lund. Vad fan gör man?!?
Ringde gamla jobbet å superduperhyper-gulliga Sussi kom förbi å hjälpte till å bogsera ner åbäket till jobbet. Heldöd.... å batteriet laddade inte alls så i värsta fall är det generatorn. TACK! Det sista man behöver just nu... framförallt eftersom det här (iom flytten förra helgen) är min jobbarhelg å ska jobba to-sö varav kvällspass på lö-sö. Hur fan ska jag ta mig hem då om nu inte bilen lyckas bli lagad idag? *hoppas hoppas* Bussar går nog inte jätteofta o än sämre iom att det är helg-helg :( Vet inte om man ska skratta eller gråta! Biljävel... tredje gången den är på verkstad på 2-3 månader. Så fort Mange får fast anställning ska vi byta bil säger han... har varit emot det förslaget fram till igår.

Så idag ska jag jobba från 12 å framåt... lite luddig tid där för egentligen ville de att jag skulle jobba 8-16 idag oxå precis som imorrn men där sa jag faktiskt stopp. Ska sätta mig å plugga 1,5 timme nånting strax å man vill ju inte vara helt slut varje dag nu när man helst av allt (eller kanske inte jättegärna men MÅSTE) vill sitta å tentaplugga. Tror det är omöjligt att klara av båda tentorna. Har ju anmält mig till omtenta i grammatiken oxå (eller mja, det är deras ordinarie) å den är samma dag. Men att tenta av tio poäng sådär känns ganska mastigt :(

Näe... hoppa i duschen å sen sätta tänderna i lite genushistoria kanske?? exciting!

Glad påsk då... på er som tänker fira *bitter*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback