Klappa takten alla bagarbarn...

Vad har hänt sen sist?
Hade en myskväll med mig själv... åt å drack gott.
Skola igår, var nästan lite halvbakis... ;) Hade föreläsning om Galenskap (trist som söööören!) och sen hade vi tentagenomgång å jag KLARADE den =) Såå skönt å slippa göra om. Träffade Sassa som gick i min gymnasieklass igår på Knutpunkten! Visar sig att vi bor på samma gata här...världen är liiiiiten!
Igår kom Mange hem, blev en seg kväll i soffan för båda två.

Jobbat idag... har gått ganska bra tycker jag...men man är trött nu.
Hände en rätt rolig/skrämmande/?? sak i morse. Det var en kille som tankade och antagligen trodde att han betalade med kortet (vilket inte funkade som det skulle så han bara körde iväg) så det blev alltså en "smitning". Vi hade ju honom på kamera och fixade ägaren till bilens namn å ringde upp... Ägaren svarar att han INTE hade varit å tankat för han befann sig i Spanien å hans son var det INTE för han var bara 14... Jaha, han ringer sin mor som bor i stan å hör så att bilen är där den ska så den inte är stulen... Mor/farmor kommer alltså ner till stationen å ska då betala denna smitning eftersom bilen är där den ska och då hon tittar på övervakningskameran får hon en chock för det visar sig att det är denna 14åring som kört! Hoooppla... å inte nog med det...det uppdagas dessutom att denna 14åring är hemma själv med sina 4 (FYRA!!!) småsyskon som han ansvarar för medan föräldrarna är i Spanien. WHAT?!?! Denna tonåring har alltså dessutom kört sina syskon till dagis innan han kör hem bilen å själv beger sig till skolan. Polisen kommer förbi oss och jag gissar att det är dagispersonalen som slagit larm om att storebror skjutsat till skolan. Så vi har ju bildbevis på att han har kört...
Alltså VAFAN tänker dels denna fjortis å framförallt deras föräldrar??
Så gör man fan inte... Föräldrarnas attityd återspeglas väl lite i ungens rätt/fel-tänkande va?!? USCH

Jag undrar jag vad som händer ikväll? Mange ville ut å äta...jag kan tänka mig å bara ta det piano faktiskt... Vi får se...jobbar ju 8-16 imorrn oxå å sen 10-18 på sö så jag äter nog hellre ute imorrn ändå...så kan man ta sig nån stänkare efteråt ;)

Fick en kusin igår =) En liten tös... så nu är nog storasyster Cajsa jätteglad! Hon finns å se på Landstinget Kronobergs hemsa... SÖTIS!




Gått å sjungit å trallat på "Klappa takten alla bagarbarn, bullfest, bullfest hela da'n" HELA dagen.... började i morse när jag satte mig i bilen på väg till jobbet å det sitter i ännu! Fastän jag haft radion på hela långa dagen... men VARFÖR??? jag är väl knäpp helt enkelt....

Weirdo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback