Skratta eller gråta?!

Jaha, då är man hemma själv då... Kvart över sex i morse stack Mange norrut. Ska på nån teknikmässa i hufvudstaden. Håller mig hemma för det ska komma en städfirma å fixa på toaletten (fd hyresgästen har misskött det ganska rejält! å vi vägrar bo i det så bovärden bokade in en städfirma...som bara snackar engelska?!) samt att bovärden ska komma å uppdatera vårt badrumsskåp en sisådär 25 år.
Å så tvättar jag... rolig dag...återigen....

Vi var ju å handlade mat igår så jag har nåt å leva på när han är borta (jag är luspank!) å när vi kommit hem så slår det mig att jag ju inte alls hade nån grytbas med kokosmjölk som jag plockat ner i min kundkorg...var jag så senil att jag stod å höll i den men ställde tillbaka i hyllan?! tänkte inte mer på det...
Idag slår det mig att jag ju köpt MASSOR med grönsaker för jag ska passa på å äta nyttigt nu när jag är själv. Men var är alla grönsaker?! Inget minne av att jag plockade in det i kylen igår....går å kikar i kylen å så sant som det är sagt. Nästan helt tomt på det som JAG packat i min korg, men läsk å kött som Mange packade i sin fanns där. JAHA... han packade alltså upp sin korg på bandet, jag la på några av mina varor å tog för givet att han plockade upp resten medan jag packade ner i kassarna i slutet av bandet...han skulle ju betala så det fanns ju ingen anledning att han stod där å glodde medan jag gjorde både ock, MEN han plockade alltså aldrig upp min korg! Konstigt att inte kunden bakom sa något?!? Å trött som man var tog man ju för givet att allt var med å bara packade ihop för att komma hem å äta.... SUCK! Flummiga karljäkel...han är i en helt annan värld för jämnan.
Vad göra nu? Jag som saknar min minispenat å paprika...avokado och gurkjävel...För att inte ens nämna majsen... buhuuuu....
Tur man gjorde storkok på soppa igår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback