Vid nästa möjlighet, sväng höööger...

Valborgsmässoafton och det tjatas om att så många fjortisar kommer att bli fulla idag... Vad jag inte kan förstå är, varför just vid Valborg? Jag har faktiskt inget minne av att just Valborg var sån tilldragelse att supa till det? Å man har ju varit rätt aktiv i just detta "fritidsintresse" förr... Oftast är det ju så jävla kallt på Valborg dessutom....

Jaha, sist var i fredags? Har varit i Halmstad sen i lördags å åkte hem igen igår. Manges redovisning gick jättebra å han är nu helt klar i skolan å ska bara ansöka om examensbevis : ) För att han varit så duktig fick han en ny dataskärm utav sina nära å kära...så här sitter man å plitar letters på en sån där platt fin sak som är STOOOR! Inte helt fel.... Jobbade fredagkväll å sen hem å sova... Åkte till Halmstad via Malmö (nej, faktiskt INTE en "genväg" a la Mange) för Mange skulle till NetOnNet å köpa sig en leksak för hans fina bedrift. Vicken leksak sen... en svajndyr mobiltelefon med bland annat GPS i.... så heeeeela helgen har man fått kolla var vi är å fått höra vart vi ska ta väger...rösten verkar inte riktigt ha hundra koll dock...enligt mej....
Varit jättefint väder, suttit ute i solen å bränt plytet lite.... babiannäsa ; ) Var ute å åt med svärisarna på lördagskvällen å slocknade tidigt. Söndagen var det lite utflykt till Flygstaden för å kika på lite balkongmöbler medan svärisarna sprang lite ärenden. Grillade gott (premiären i år!) och sen åkte vi hemåt runt 19.
Köpte majblommor av en söt liten kille men glömde mina fina blommor i stugan....suck....

Idag är det måndag/Valborg å jag ska inte göra mkt skoj alls. Klätt på mig traskarkläder å sitter å läppjar kaffe. Ska försöka mig på att hitta nån liten mysig slinga man kan promenixa sig lite trött på. MÅSTE ta tag i kondisen för den är horribel! Helst av allt hade jag velat tappa en 10 kilo till lördag, nu när jag faktiskt kan gå på vår reunion på Folkis... eller nja, egentligen är det ju inte mitt jubileum förrän nästa år....men jag vill dit i år oxå. Till nästa år ska väl inte tio kilo vara en omöjlighet. Har inte vägt mig på evigheter iofs...kanske rentav kräver 15?!? hehe....
Läsa lite Galenskap krävs väl oxå... stupid me har ju beställt boken på Adlibris som fortfarande har mina gamla adressuppgifter så nu vetifasiken vart boken hamnat... suck... å hemtentan ska va klar den 16e så man får väl snart börja ta tag i kursen.
Mange jobbar.... förvånad? Får se om vi kan hitta på nåt mys ikväll....

"Sköna maj, välkommen till vår bygd igen!
Sköna maj, välkommen, våra lekars vän!" Vore mys å se studentsångarna i Lund förstås... me miss a little...
Apropå miss, så känner jag mig lite som Miss Piggy... blond, rosa, blåst men med ett gott hjärta....


image70


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback