Datakrångel, frisörbesök och nyspetsad...

Torsdag....
Jobbet ringde mig nyss men jag VILL inte svara...så sagt å gjort. De talade inte in nåt meddelande heller, så jag gissar att det var nåt "akut á la Amelie" typ att jag skulle förstärka nu några timmar framåt...Nej tack..jag tvättar! Har redan tackat nej till å jobba i helgen så det borde inte vara om det...måste ju hem å byta ruta på bilen! : (
Tvättar som sagt...inte jättenödvändigt, men nåt måste man ju göra! Sov okristligt länge idag...gick inte upp förrän strax innan tio! Jag som var lite stursk å sa till Mange igår att jag oftast går upp strax efter det att han cyklat till jobbet...fick jag äta upp rejält idag alltså!

Gårdagen
Åkte ner på stan å virrade runt en stund innan jag hittade rätt. Trodde att frisören låg betyyydligt närmare knutan än vad det gjorde....Stället såg rätt sunkigt ut men hon som klippte mig var duktig, fattade precis hur jag ville ha håret! Så nu är jag lite "messy och trashy" som hon själv sa...å har betydligt blondare hår. Däremot blev det dyrare än vad det var att klippa sig på Ego i Lund.. 1010 spänn!!! Rena rånet....  : ( Men jag är nöjd å det är huvudsaken...Å att hon sa att jag har mkt och fint hår av suverän kvalitet gjorde ju inte en ledsen i ögat precis.
Ringde Mange efter jag var klar, vi tog en lunch ihop : ) Iofs bara på Grafitti (som inte alls håller samma klass som i Lund) men det var mysigt att bara vara vi två UTAN stress inblandat. Vinkade av honom vid jobbet å ville inte alls åka hem...så vad gör flickan?!?! Jo hon börjar traska lite på måfå (hade liiiite hum om vart jag skulle men var alls inte säker) å ramlar visst in på House of Pain.


Ojsan... går därifrån nyspetsad å fin i örat. 
Lite dålig bild, men det är svårt att ta på sig själv.... Dessutom så töjer hon ut min piercing i naveln å sätter i ett snyggt svart smycke. Dumt å inte använda de hål man har liksom...hehe  ; )
Sen ramlade jag in på Vero Moda å köpte mig två vita bastoppar i olika modell, ett linne (?) med brottarrygg å en top med lite empirekänsla. Billiga å bra tyckte min nu alldeles för ansträngda plånka. Så jag fick raskt bege mig till Knutan å hoppa på 8an hem.
Hade fått post-avi från LensWay å anade att det även kunde kommit en från Favoritsaker. Jajamen...Så nu har Lukkes födelsedagspresenter kommit å min kakeldekor till köket. Kuuuunde ju inte hålla mig ifrån å pyssla lite i köket. Har ju varit sååå allergisk mot det osmakliga valet av kakel (eller snarare valet av tapet iom kaklet som var där först) som den förra grannen ordnat med. Men känner inte att jag har råd att köpa kakeldekor till allt kakel så jag gjorde såhär:


Före:  

Lite halvhemskt fisrosa kakel med otäcka rosa blommor på 15 kakelplattor...märk då kombinationen med den röda tapet som fd hyresgästen satte in på eget bevåg för ungefär ett år sen.... UGLY! Jag kom fram till att den lite fisrosa-beigea nyansen dock går ganska så bra med pluttarna i tapeten, så jag köpte å gjorde såhär...



                
Efter :  
När jag är klar med mitt fixande i köket (lång väg kvar) ska jag ta ett kort på helheten....men just nu ser det ut som kriget fortfarande. Jag älskar å fixa! Mange undrade om jag inte skulle köpa sån dekor å sätta i badrummet oxå... Där är det fisblått....hehe

Mkt fis... men det är ju sån jag är. Blekfis....Skönt med lite svalare temperatur, men det får ju gärna vända till helgen...verkade dock bli ännu sämre? Igår regnade det ju rejält...jag stod i sovrumsfönstret å spanade oroligt på Stella... lite rädd att vi inte tejpat å fixat tillräckligt så hon läckte in. Men jag tror inte det.

Ska börja på lite lunch...kaffet börjar känna sig ensamt i magen å nån frukost blir det inte...men vad ska man hitta på? Sugen på pasta...så det blir nog pasta i nån form.

Idag verkar datorn lite kryare....haft en Trojan igen... fattar inte vad som  hänt?! Mange som är så fisnoga (där var det igen!) med antivirus å brandvägg å annat tjafs som jag tycker är rena serbokroatiskan.

Dagens utmaning blir nog att förstå sig på hur scannern funkar.... den är hittad...liksom laddaren till kameran som ni kanske ser.... Det behövdes visst en karl till å leta rätt på dem... (kanske för att det var han som stuvat undan dom så bra?!)

Bättre sent än aldrig....blommor till Mamma <3


Men säg för faaan inte att jag använt Manges högtalare som piedestal! Då tvångsmatar han mig med rotmos!!!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ska också beställa kakeldekor i vitt, jag har exakt samma kakel som dig. Typisk att de säljs i 6-pack när jag behöver 13 stycken.. Hehe!

2007-06-17 @ 14:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback