Genomstekt...

Suttit ute i solen nu i nästan två timmar (?) Kom fram till att framsidan inte var så röd å svedd att den tålde lite sol. Köpte med mig en Hennes-tidning (efter råd av Sara) och en stor flaska Loka.
Har betat av ganska många punkter på min 2Do-lista idag, känner mig enormt duktig trots att det bara är sånna oväsentliga saker som att *packa upp, *boka tvätt-tid, *maila om kursintyg....osv...
Köpt ingredienser till det här: Leilas kärleksmums
Ska bakas ikväll när Mange är hemma för han ville vara med...
Apropå testosteronsaken i det här huset...han är fanimej inte klok! I morse när han gjorde sig i ordning för att åka till jobbet haffade jag (sömndrucket men dock!) honom i färd med att ta på sig jeans. "Är inte säker på att shorts är ok på jobbet" säger han... Ok, det kan jag köpa...  Men ingen långärmad skjorta iaf säger jag å skrattar lite å han håller med. Somnar till lite å vaknar igen när han ska pussa hejdå... Vad har karl´n på sig??? Jo, jeans, t-shirt å långärmad svart tunn tröja OCH JACKA!!! OMG.... När jag ifrågasatte jackan sa han att han ju faktiskt hade nyckeln i den...ett resonemang som genast sprack då jag hör hur han rasslar till sig sina nycklar som låg på byrån i hallen....
Har försökt uppfostra honom bäst jag kunnat....men jag har väl misslyckats rätt fatalt ; )

Nu luktar man lagom hallon.... å vill nog hoppa in i duschen. MEN det känns lite overkill när jag vet att om en kvart är jag snudd på lika svettig å luktar snudd på lika gott igen.
Ikväll blir det egengjorda hamburgare och kärleksmums till middag....å dessert... å sist men inte minst lite "glubbe-globba" som min sötaste goaste "minste-kusin" Melinda sa när hon var liten. Hon är ju inte minst längre, något som känns oerhört svårt att förstå...Hon var ju trots allt minstingen i typ 8-9 år. Shit, har helt glömt hur gammal hon är?! Skäms Svensson!!! Söt är hon iaf... å var väl kanske nästan ett år vid min student så hon måste fylla *tänker så det knakar* 9 i år....

Jag undrar vart vår scanner tog vägen i flytten?? Inte sett röken av den... å kameraladdaren är nog oxå ett minne blott snart...

Näe, nu ska jag se om jag kan hitta några nya snygga badshorts till min karl.... ska det hända nåt får man ta tag i det själv!  : )

Arrivederci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback