Rollande onge!

Myspysen sover...jag borde kanske börja med lite kvällsmat men jag orkar inte ta tag i det just nu. Blir bara spagetti å köttfärssås å det går ju snabbt.

Var på Bvc en sväng, växer så fint pojken :) Nu är han 68 cm lång och väger 7780 gram...hattmåttet ligger på 42,5. Idag kunde vi inte "skylla på" nedförsbacke eller medlut, Edvin snurrade runt till mage på skötbordet på bvc...så nu vet vi att han kan "på riktigt" :)

Eftersom vi är snoriga sa vi bara hej lite snabbt till de få som var där på föräldragruppen idag, många som var krassliga nu tydligen. Men Assar var där o det var roligt :) De är ju BB-polare Eddieboy och Assar. Gick föräldrakursen på mvc, låg jämte på förlossning (Assar är en timme äldre) och perinatal å nu i samma mammagrupp :) Söt grabb som flinade upp sig så gott. Tycker ju min onge är stor med Assar är större iaf, en cm längre å väger 8,5! Men så vägde han över fem när han föddes oxå förstås.

Efter bvc gick vi till apoteket å handlade lite å sen till Willys å handlade lite blöjor och mat för nånna dagar. Så jag har fått lite motion idag i solskenet :)

Näe, det är väl dags å fixa lite käk ändå... har köpt palsternacka (hoppas jag?) som ska bli puré till pysen oxå, tänkte frysa lite smakisar. Är inte palsternacka typ skitäckligt? eller är det nåt annat jag tänker på?


Jaja...här är han, den kristna lilla skitongen!



Å så tänker jag trotsa Manges bloggförbud (ja han vill inte vara med här varken i skrift eller bild...synd, men det skiter jag i idag serru!) och lägga upp en familjebild ♥


Slips är GOTT!

häppåre!


Kommentarer
Postat av: Jenny

FINA ni e <3

2009-04-20 @ 21:13:11
Postat av: CiliaH

Men vilken stilig onge du har! Kristnad o allt hihi palsternacka blandat med potatis är en höjdare. Jag hade också för mig att det var urrk, men nope. Funderar på om det är kålrot man blandar ihop det med...



KRAM

2009-04-20 @ 22:05:03
URL: http://ciliah.blogg.se/
Postat av: Evelina

Fin liten familj ni är! Håller inte med kommentaren ovan. Kålrot är gott, men palsternacka smakar urk!

2009-04-21 @ 19:26:09
URL: http://metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback