Sömnvägran...

...börjar verkligen tära på mig :(
Det är helt tokigt hur trött han är men så fort han näääästan somnar så antingen gnäller han oavbrutet eller börjar illvråla. Större delen av eftermiddagen och kvällen har gått åt till att antingen försöka få honom att sova eller har jag gett upp å lyssnat på hans gnällande emellanåt. My God vad ska jag göra då? Går det inte så går det ju inte?!!?
Men jag känner mig som en tokdålig mamma som tappar humöret och bara vill gå därifrån å lämna honom i hopp om att han somnar av sig själv till slut. Mellan varven är han ju oxå på jättebra humör, då när han är gnällo inbillar man ju sig att han har ont eller mår dåligt på nåt sätt.
Nu har han sovit i en halvtimme iaf...längsta stunden idag bortsett från den stund vi var på stan förut då han sov i stort sett hela tiden. Det går ju faktiskt inte rulla runt honom i vagnen dygnet runt??? Och han vaknar så fort vi antingen kommer in eller vagnen står stilla...
Kan bli galen över mindre :(

Jo, jag har ju faktiskt varit ganska så duktig idag. Lökar man hela måndagen så får man vara duktig idag helt enkelt...

* Ner på stan å köpa sidenband
* passa på å byta/lämna tillbaka ett manikyrset jag köpte...
* känner av en sleten hals, så Apoteket ska få sig ett besök...får ju INTE bli krasslig nu!
* försöka boka ihop kantor och solosångare inför dopet
* tvätta klart då

* göra klart dopagendan - färdigskriven tror jag, ska bara skrivas ut
* skriva inköpslista så det bara är å handla på fredag - nåt å bita i imorrn? eller ikväll om jag orkar
* beställa tårtor - ringde konditorit men ska återkomma imorrn å prata med bagarn personally tydligen


Har dessutom pratat med kusin och mamman i tfn och passade på att växla pengar på Forex. Mange var skyldig mig lite pengar för ett tag sen å tyckte det var "roligt" att ge mig en del av det i danska...jaha? Jobbigt å växla men en förlust för honom dådå ;)


inköpslista vs sova....

and the winner is......SOVA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback