Tillåt mig att...

...grymta lite halvupphetsat här! :P
Guess guess guess vad jag äter till lunch idag?

Melonsallad! Whawhaweeewaa :) Satanigatan så gott det är!
Ska sanningen fram så kom jag i min iver på att jag hade en halv matlåda (blev inte mkt mer kvar igår) med korv stroganoff i kylen, så det blev korvaslask till lunch å sallad till efterätt ;) eller korvaslask till förrätt och sallad till huvudrätt, välj själver.

I vanlig ordning lär jag mig aldrig, nix pix....så guess guess guess vad jag sysselsätter mitt runda arsle med denna fredag? Jo tvättar såklart!
Och vad har jag skrivit mig på näsan i stort sett varje vecka sen i december? Do not tvätta when lilleman är with you för he thinks it's pisstradigt!
Meeeen, när ska man annars tvätta?
Tar nog med ett lass lakan å tvättar i stugan, där man kan hänga ut å det torkar på nolltid...

Eckskjus mi, ajm gåing krejsi!

Fredag iaf...vi ska åka till stugan en sväng å njuta av det sköna vädret. Ska tydligen inte vara några andra där, så jag såg fram emot lite lugn å ro bara vi tre...men guess guess guess, det är ju livsfarligt att bara vara vi?!
Så nu ska grannarna följa med oxå, grilla å sådär...

Nähä, nu ska jag leta fram lite sommarkläder (ja kortare alternativt tunnare brallor iaf) och pytsa bort vinterkläderna. Ajm so happi att jag kan ha mina gamla kläder någorlunda igen :)
2 kilo kvar till målvikten (tror jag iaf? om inte mindre?) som ska vara uppnådd 1 juli

Måste förresten skriva att E lyckades dra ur nappen ur min mun å fjöla in den i sin egen på rätt håll på första försöket idag :) Mer tur än skicklighet, men finmotoriken börjar ta sig rejält! Börjat ligga å dra sig i tårna oxå när han ligger på rygg...söter!

(eller så går jag å lägger mig å sover lite jämte sonen....han har varit gnällig större delen av natten känns det som så sömn känns nästan livsnödvändigt i detta skede när jag tänker efter...eller är det matkoma?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback