Mullerimeck päck päck

Haha... minns ni när man var mindre (Liza, du var väl kanske inte född..haha!) och man sa att allt som var äcklig var riktigt päcka? För inte var det väl bara jag? :s
Säger man kanske så än idag?

Underbart...de har valt att såga (?) ner spireahäcken som slingrar sig runt vårt hus...(vuxenpoäng på spirean va?) eller va-i-helvete-sysslar-de-nu-med?!? Det låter som om de kommit åt något i metall...spirean kanske inte alls är målet, för isåfall är han kass med det där som låter som FAN utanför. Det låter ungefär lika trevligt som när man klyver ved med vedklyv, sånt där metalliskt härligt vinande ljud som ger gåshud långt ner i nagelbanden! KÄFT...Edvin har för bövelen lyckats somna :(
Kanske kan be honom hugga ner ett träd oxå av misstag...så vi får kvällssol på vår balkong ;)

Tisdag...god natts sömn IGEN. 4 nätter i rad nu så man kan väl nästan kalla det rutin? Meeeen det vänder lika fort är jag rädd. Vi har sååå mysigt då jag lyfter över honom i vår säng. Han ligger på ett ihopvikt täcke mellan oss med mitt täcke över sig, men när vi vaknar så har han kasat av sitt täcke och ligger ingosad nära mig. Hur det går till är en bra fråga...men han har kanske "nedförsbacke" om jag kommer nära hans täcke med min kroppstyngd.
Nu när han sover passade jag på att ringa till församlingen där vi tänkt döpa lillfis, men givetvis var där ingen att prata med så prällen (en hon!) ska ringa upp när hon får tid.
Det är ju ett jäkla mullerimeck å få ihop ett datum där alla kan...det ska klaffa med familjen, med präst, med kyrka, vi vill ha det själva och sen ska lokalen vi vill boka vara ledig oxå. Jag hoppas lokalen är ok, har ju trots allt lite över 20 mil att åka för å kolla läget, men jag får lita på mammas omdöme.

FÖR HELVETE VILKET JÄVLA LIV!!!!!! :(


I valet och kvalet om jag ska ner på lunchdejt nu vid halv ett...alltid trevligt med sällskapet och jag behöver motionen då det var regn hela dagen igår... men nu när pys sover har jag ju rätt mkt å stå i iom att jag fick gjort NOLL & NADA igår : /
Ska ju trots allt träffa mina mamas både ons- och torsdag ;)
Imorrn är det hos Tyra och på torsdag hos Matilda....Matildisen står för stjärterum då vi här hos Edvin har dåligt med just detta, och Edvins mamma har tagit på sig att baka istället...jaiks! I värsta fall bor vi ju granne med ett kondis...haha
Verkar som vi blir en 9-10 pers...alltså vuxna... å sen 9-10 småttingar då oxå såklart :)
Fullt hus, milt sagt men det är bara kul!

Jaha, pysen börjar redan knöla på sig där han ligger...näe, sova är ju jättedumt?! 20 min får man kanske vara glad för?

Carpe diem, innan lillpys vaknar och vill ha mammakärlek!



Va sa man bju på fö nå?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback