"Sugosex!" ;)

Vilken är den bästa åldern på en finska? Suuugosex!
Haha, skrattade gott när jag hörde det....av just en finska :)

Snart är denna onsdag historia, thank god... Har haft en riktigt gnällig liten kille som iofs har sovit ganska mkt, men vaknat upp och gnällt efteråt...suck! What´s up med allt detta gnällande?!?
Jag tramsar, jag gosar, jag låter honom vara, jag ger honom (givetvis!) käk, jag är ständigt i samma rum, jag söver/sover jämte, jag byter blöja, jag sjunger....ja säg vad jag INTE gör snarare!
Men jag antar att det kanske är magen? Fiser ju ut en ur rummen den lille sötjäkeln... ;)

Eller gillar han helt enkelt bara inte att tvätta...jaaaaaa, jag vet att jag skrivit att jag inte ska tvätta när jag är själv med honom men vad har jag för val? Tvättade två maskiner igårkväll när han sov men hade så mkt att jag fick tvätta två idag oxå. Vill ju inte gärna springa å tvätta om nätterna jämt...

Lunchdejten hos C & M idag blev inställt då stackars M blivit krasslig...
Har inte gjort så mkt idag alltså....jag gick å la mig med skallebang igår å vaknade med skallebang idag. Edvin tyckte det var morron vid 2 inatt å började kvittra glatt...låg så ett tag innan vi gosade in oss i min kudde båda två och somnade om. Vet inte när han vaknade sen igen med samma kvittrande å gurglande men strax efter sju var det väl bara å gilla läget och gå upp med den lille terroristen.
I hopp om att min huvudvärk kanske beror på sockerbrist (!) föll jag för trycket idag o tog mig några gelehallon...men nä nu ikväll känner jag verkligen att det sitter helt i nacken. Plus att jag har lite ångest över mitt godistilltag...onödigt!
Ska se om jag kanske kan boka in en nackmassage på salongen i grannhuset framöver. Sen skulle jag vilja boka in en sovdag oxå...
Somnade båda två en stund i eftermiddag...sååå mysigt då han ligger å håller mamman i handen :)
När han vaknade låg han nöjt i sängen å kikade på tv och blev påkommen såhär:


Var är tummen, var är tummen?


Det är mysigt att bada men det är en ganska sammanbiten kille vi har...Börjar lite smått förstå att det är lattjo att sprattla med benen.


Ikväll somnade han i min famn här i soffan utan några större protester...underbara unge!

Snart blir det till å bädda rent i sängen å slå igen de blå för dagen...håller tummar å tår för att nacken känns bättre imorrn för jag oooooorkar inte må såhär. Ska tvinga Mange knåda lite och lägga mig med värmekudde.


Knoppeliknoppa ja tack!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback