Svacka...

Oj!
Idag är det redan 9e och jag har inte skrivit ett jota sen den 6e. Sicken bloggsvacka!
Så vad har hänt?

Fredag 6
hmm, hade ju tänkt att jag skulle städa å göra ordentligt fint...meeeen lilleman hade inte riktigt ro i kroppen å skulle då definitivt inte sova -> gnällis.
Liza kom som jag skrev förbi en sväng å vi prata lite skit å hon gullade med pys. Märkligt att nån som är så anti bebisar har så bra handlag med just bebisar?! Edvin är iaf kär i Liza...
Mange kom hem å vi köpte hem pizza och glodde på tv. Blev väl en inte alltför sen kväll då man blir rätt mör i kropp å knopp av ett sötnöt som inte vill sova om dagarna.

Lördag 7
Vaknar ganska så tidigt, ja vissa av oss då...å då får ju inte mamman heller sova förstås! För jämställdheten så väcktes även den äldre av manligt kön i familjen oxå...mohahahaa
Meeeen, väcktes av "skönsång" och paket då han fyller år :)
Jag fick inte köpa något till honom så jag hade bara framkallat lite kort på oss i svartvitt som jag satt in i en ram han fått i julklapp. Mös i sängen allihopa innan vi gick upp å plockade och städade med det sista.
Efter lunch mötte vi upp Henke och Sanna som var nere på besök i vår stad. Första gången Henke var här och vi har inte träffat Sanna förut. Turade till H-ör, käkade på båten och råkade komma av såpass sent att INGET var öppet i H-ör då vi väl kom av....hmm...så det blev en fika och sen åka tillbaka igen.
Hem å slappade lite innan vi köpte hem thaimat å satt härhemma resten av kvällen. Blev god mat, många skratt, lite melodifestival och RockBand innan jag körde ner H&S till stan å deras hotell.
Mkt trevlig tjej måste jag säga och verkar vara PRECIS vad Henke behöver! Som klippta å skurna för varann ;)
"Dessvärre" måste jag ju erkänna att hon är en sån tjej som ger oss andra tjejer mindervärdeskomplex! Snygg, trevlig, smart och med extremt skön humor... Aldrig har jag ju känt mig såå schleten som i jämförelse med henne : /
Är sååå stolt över Edvin som skötte sig så exemplariskt hela långa dagen. Man är ju lite smånervig att det ska balla ur någon gång å bli ramaskri när man är på offentliga platser å så...icke!

Söndag 8
Brrr vaknar av någon som sparkar i magen....(är det inte på insidan han går lös så är det utsidan!)
Försöker fjäska för Mange och fråga om inte han kan ta hand om den pigga å glada pojken en stund så jag kan få sova en timme eller så..."jag är inte så superpigg jag heller du!"
Min trötthet berodde kanske på sömnbrist och tidiga mornar i 2,5 månad snarare än betongkeps förstås...
Bara å pallra sig upp å se glad ut.
Tinade upp lite boppemjölk ur frysen för å testa nappflaskan. Ska ju lämna bort ögonstenen till mormor/morfar om två veckor å måste ju testa så han tar flaska. Nemas problemas! Glufsade raskt i sig och reagerade inte alls på att det var ur flaska...
Tråkigt väder så vi gjorde inte många knop...en typisk söndag i mina ögon och jag var ganska glad när den var över och jag fick soooova!

Måndag 9, i fas finally!
Kvart över fem vaknar pysas och tycker att det är gomorron?! Han åt vid 4 så han var inte hungrig och han var heller inte så gnällig egentligen, men han fick komma över i vår säng. Där låg han å ömsom levde rövare, ömsom slumrade korta stunder. Gaaaahh...man kan väl säga att min morron var lite som i en dimma?!?
Gick upp vid nio då vi försökt sova alltför länge.
Kaffe, lite kaffe till... någon var trött men vägrade sova förrän jag packade in honom i bilen strax innan 12 å satte färd mot hum hum Humlegården för lunch hos C&M. Smarriga laxburgare med couscous-sallad bjöds vi på :)
(skrev jag att E vaknade när vi kom fram till Humlegården...nädå, sova?! dumt!!!)
Tokig? Jotack...
Mkt trevlig lunchdejt och vi pallrade oss iväg igen vid femsnåret å tänkte plocka upp M från jobbet i samma veva. Han var ju förstås inte klar än så jag å E passade på å tvätta bilen på jobbet :) På tiiiiiiiiiden, så nu är lampa bytt å skattemärke på plats. Tack för assistansen Lizan! :)
Somnade i bilen på väg till M:s jobb men där fick vi ju vänta i bilen i mer än 2 minuter så gissa vem som vaknar?!
Brrr....somnade igen då vi kom iväg igen men vaknar efter max 10 min härhemma. Har jag sagt att jag blir tokig?
Middag å nattning av E...ska vi sova ens då? nja...dumt! Mammigt värre så vi fick lägga oss i mamsens säng å gosa i närapå en timme innan han somnade ordentligt.
Tror att vår lille herre har lagt på sig lite temperament! Payback för att han varit så otroligt go annars i helgen?
Tur han charmar sina päron på nolltid...går ju inte bli ilsk på söttyget!
Ilsk är iaf något han lärt sig vara, å då svänger hela långa kroppen å blir som en banan och det är på håret att han vippar över å lägger sig på mage...


Näe om man skulle ta å gå å lägga sig? Schleten de lux och om lillen ska trilskas lika envist imorrn bör man ladda batterierna ordentligt.
Imorrn står föräldragruppmöte på schemat vid 10. Ska ha babymassage vilket ska bli spännande...
Sen efteråt har vi bokat in "soldejt". Vi hittar verkligen på alla möjliga anledningar till å dejta ;)
"En-solar-10min-medan-de-andra-vaggar-vagnarna-dejt" kanske man ska kalla det? alla sätt är bra utom de dåliga!

Sovasovasova säng säng säng! Yes please...




Sa jag att jag håller på att bli tokig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback