Busy monday!

Lovar du att vara ärlig? Ja
Du heter: Jessica Anna Christina
Smeknamn: Sicka, Jessi
Låt som när du är ledsen sörjer till: Sailing med Rod Stewart, kommer den på radion störtlipar jag, gjort i 19 år...
Beroende av: Kärlek, mat och sömn som alla andra
Vad tror folk om dig: Oj, svårt...men många tror nog jag är lite präktig och tystlåten
Stämmer det: Tills de lärt känna mig... ;)
Vad får du oftast komplimanger för: Oj, får så sällan komplimanger. Men i lördags fick jag komplimang för jag var fin när jag var uppklädd till partaj och det sög jag åt mig som en svamp. Känner mig mindre vacker numera  :(
När Mange säger att jag är en sjuhelvetes mamma blir jag oxå väldigt glad
Vad säger du för att imponera på någon: Försöker inte impa på andra...why try?
Hur imponerar man på dig: Kunskap och att vara innerligt ödmjuk och mån om andra före sig själv
Brukar du skratta för dig själv: För ofta för att vara friskt...
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "ja just det ni ska iväg eller hem ;) packa lugnt så traskar jag! kram"
Var bor du: Helsingborg
Trivs du där: Absolut
Äger du några converse: Nix
Sprit, cider, vin eller öl: Rödvin eller en svinkall öl, groggar i stort sett aldrig och cider är för sött
Brukar du bli för full: Nä nu var det längesen...men det har hänt då jag är väldigt lättpåverkad
Vad har du för mobil operatör: Telenor
Är du allergisk mot något: sporadiskt laktosintolerant
Har du haft sex idag: inte en chans
Hur svarar du i mobilen: beror på vem som ringer
Vem ringde du senast: Mamma å pappa, skulle ringa för å visa att vi kommit hem helskinnade
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Tack för lånet av sonen ;)
Antal timmar sömn inatt: Alldeles för få känner jag i kropp och knopp!
Sov du ensam: Hade en liten parvel som låg å sparkade på mig halva natten och M på sin sida förstås
Brukar du komma i tid: Om jag är själv/med Edvin. Är Mange med kommer jag troligtvis antingen preciiiis i tid eller för sent.
När mår du bra: När det händer saker runt omkring mig, när jag är med familj och vänner
När blev du fotad senast: Fastnade kanske på nån bild nu i helgen
Hur känner du dig nu: Sliten, stel i nacken och en annalkande huvudvärk på g
Vanligaste färg på dina kläder: Säkert svart, har annars ganska så bra variation
Vad tycker du om fötter: Bra å ha liksom?!
Vad saknar du: Min familj "därhemma"
Hade du en bra kväll igår: Spenderade 2 timmar i bil, sen åt jag lite mackor och packade upp packning...nja blir svaret alltså
Favoritdryck på morgonen: Kaffe trots att jag inte tycker det smakar så gott
Rakar du benen: Ja men inte så slaviskt noga nu under lågsäsong
När brukar du oftast gå och lägga dig: runt midnatt, alldeles för sent
Är du blyg: ganska, men bättrar mig mer å mer. Mer blyg inför folk jag känner än inför främlingar
Sysslar du med någon idrott: nix
Vill du hellre ha mail än brev: Nä, gillar brev.....dock inte med fönsterkuvert ;)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: nej men attraktion
Har du spytt offentligt: säkerligen, dock förträngt
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: helikoptern
Är du nöjd med ditt liv: Jadå, rätt så...
Är du bortskämd: Av mina päron ja...inte annars
Vad gör du i morgon: inte en susning
Vad är det värsta du vet: Folk som gör andra illa medvetet, egoism
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka: har inga pengar att slösa ;)
Vilken kändis tycker du är en bra förebild: Oprah (?)
Vad längtar du till: sommaren och alla mystillfällen med Edvin
Har du bra vänner och äkta vänskap: Tycker jag
Vad använder du för shampoo: Nåt naturligt från Keune
Vad är det finaste du fått: Edvin såklart
En speciell dag du minns: 15 dec 2008 om jag måste välja bara en
Hur gammal är du: 28, fyller 29 i höst
Tycker du om någon just nu: tycker om många
Du samlar på: damm?
Gröna eller röda äppeln: hellre gröna
Vem ringer du när du är arg/ledsen: ringer sällan nån alls, men mamma isf
Gillar du golf: kan jag inte påstå
Vilken tid gick du upp idag: gick upp halv nio, men vaknade låååångt innan det
Har du sovit i din egna säng inatt: ja
Har du strumpor på dig nu: ja vita
Är det okej att gråta: självklart, osunt att inte göra det
När grät du senast: det kom en tår i lördags när jag lämnade E till mams å paps, gråter väldigt lätt just nu
Vad skulle du göra om du vann en miljon: det skulle gå till nytt boende
Bär du glasögon eller linser: just nu glasögon, annars mestadels linser
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: absolut inte
När går du upp ur sängen en helgmorgon: beror helt på Edvin
Har du piercing: ja i öronsnibb, öronkant,tragus å navel
Vill du gifta dig: JA tackar som frågar! ;)
Vill du ha barn: Edvin ska ha en bunt syskon om jag får bestämma
Solar du ofta: inte just nu, annars blir det oftast 1-2 ggr i veckan
Är du bra på att laga mat: Lagar hellre än bra, vissa saker är jag kung på!
Är du flygrädd: Nja, inte rädd direkt men det är lite otäckt att vara så utelämnad i någon annans kontroll. Skulle nåt skita sig däruppe i luften kan jag ju verkligen inte göra någonting själv för å reda ut situationen.
Hur vig är du: Säger som Phoebe i Vänner "I´m very bendy" ;)
Är du musikalisk: Inte ett jävla dugg! Om man inte tolkar det som att man lyssnar mkt på musik?
Vad dricker du helst när du är törstig: Isvatten med citron i
Vilken är din favoritglass: Ben & Jerrys, brownie eller peace of cake
Tror du på ett liv efter döden: Nja, vill ju gärna tro på det men inget jag lever efter
Tycker du om sushi: Nope, har testat två ggr och det går bara inte...
Vad äter du helst när du ser på film: popcorn, chips eller smågodis, inte ett dugg svår att tillfredsställa där!
Bor dina föräldrar tillsammans: Jadå, i mitt barndomshem :)
Har du tandläkarskräck: Inte ett dugg, vad finns å vara rädd för?! Att det gör ont?!? FÖD BARN ERA FJANTAR ;)
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Inget av det? Lika mosig dygnet runt...
Vilken ögonfärg har du: Blågrå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Säkert säkert
Biter du på naglarna: Aldrig gjort, tycker det är sååå räligt
Röker du: Nix, inte ens feströker längre
Hur ofta tränar/motionerar du: Försöker komma ut på iaf en promenad om dagen
Senaste låt du hörde: Run med Leona Lewis på spotten...Är ju inte mkt för smörisar men har fastnat riktigt hårt för denna låt...kan INTE med LL annars så det är lite konstigt.

Som ni märker så har jag varit flitig idag?!?
Haft en otroligt groggy dag :( Somnade lite sent igår och hade Edvin jämte mig större delen av natten för jag hade lite "abstinens". Minns inte ens när Mange gick så jag måste varit rejält trött! Men det var bara å gilla läget när E sa till att det var uppstigardags. Mkt kaffe blir det...
Haft en hemmamys-dag, E har fått sova i min famn två ggr bara för det är så mysigt (och därför att det sällan går å lägga ner honom utan att han vaknar) Disk, tvätt och städning kan slänga sig i väggen, mys med mitt lilla gosrussin är högst priorierat!
Gosrussinet har en riktig kräkedag så vi är väl inne på tredje ombytet idag både han och jag...suck....jag önskar mig en egen tvättstuga i tisdagspresent!
Att klockan snart redan är sex är för mig ett mysterium...

Helgen har gått alldeles för tokfort.. kom ju inte iväg förrän strax innan elva i lördags (en halv dag för oss två som var uppe redan innan sju) och väl framme i V-ö skulle vi köpa present...Linda å jag drog en vals om stan med vagnen medan killarna fick stå för presentinköpande.
Hade ju velat att vi hunnit vara en stund hos mina päron innan vi lämnade E...givetvis så somnade han i bilen ut dit och sov som en stock där sen. Det är ju dumt att sova i bilen när man har två timmar god sömn, right?
Men det blev inga större problem att lämna honom (för honom, värre för mig antar jag...hihi)
Åkte ut till festen halv sju och blev bjudna på god mat och dricka och hade en trevlig kväll... min singstar-oskuld är härmed tagen! :) Tilläggas bör att jag var spik nykter!
Blev en låååång kväll, givetvis ringde jag å kollade läget med barnvakterna och E sov så gott så gott :)
Klockan två (!) var vi hemma igen och somnade ovaggade.

Uppe vid 8 när E tyckte det var tråkigt att ligga å glo på sin hålögda mojja. När han sen blev trött fick han en runda i vagnen Braås runt å mojjan fick en stunds vila.
Middag bjuden hos svärisarna å sen därifrån hem igen. Blev lite senare än jag tänkt och det blev rent kaos i bilen vid Örkelljunga, aldrig hört lillen skrika så :( Lätt å svänga av E4an oxå...not! resulterade iaf i en kaskadspya i bilen...myyys

Natten har varit lite stökig... lite bök med magen tror jag. Inte konstigt jag har magmuskler så som E sparkar!
Hoppas på lugnare kväll/natt nu...börjar känna av en annalkande huvudvärk så jag ska bara ta det lugnt å hoppas att jag kan få sova lite mer framöver.

M blir sen hem så det är väl likabra jag tar tag i matbiten för ikväll... :( Å läggning av kräkisen...ååååhhh ombyte 4 för dagen blir nu pyjamas!





Kommentarer
Postat av: Emma

Känns bra att få så mycket info! =)

2009-03-24 @ 20:16:04
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback