Jaha...

Då var slutseminariet avklarat då... som jag visste fick vi en del kompletteringar att göra men efter det så är vår uppsats good to go. Alla fick kompletteringar oxå, vilket var skönt så man inte var ensamma liksom ;)
Käkade en lunch tillsammans sen, vi sex och examinatorn som dagen till ära gav oss en ros och bjöd på chokela till efterrätt.
Skönt att (förhoppningsvis) inte behöva sätta foten där mer!

Blev en lång dag igår, gick hemifrån 7 och var hemma igen efter fem...."vanlig dag" för väldigt många men för mig var det tufft. Sen åkte vi och handlade lite, jag fick diska ett diskberg (morr!) städa upp här, bada Edvin och sen satt jag som ett mongo i soffan och bara glodde.
JAG ÄR TRÖTT!!!

Imorse när Edvin vaknade så fick jag faktiskt inte upp ögonen...de var totalt omedgörliga :(

Näe men var är solen då?

I måndags så var vi på 18-månaderskontrollen på BVC. Det blev lite kontroll av motorik och tal, stick i benet och väga/mäta. Inte konstigt att alla tycker vår lille kille blivit lång! För det har han ju :)
Han är 1 kg tyngre och 5,5cm längre än sist vi var där och är nu alltså ÅTTIOSJU cm lång och väger 12.280 g.
Sötskallen är 48 cm i omfång.
Inte konstigt att det bara VIPS - inte gick ha ett enda plagg i stl 80 ;)
Det är alltmer stl 92 som gäller här.
Annars är han ju för rolig Eddo, när han såg att vi skulle följa med Agneta in på hennes rum så vände han på klacken och sprang...haha...han vet ju vad som väntat sist vi varit där!
Det gick bra med lite bilar som muta till slut. Läkarn tyckte han var med på noterna, utom med talet och det vet vi ju att han ligger "efter" med. Men det är ju inget vi ska vara oroliga för, eftersom han har egna ord för saker istället och förstår så otroligt mkt av det vi säger.
Vi ska iaf ha en extra check när han fyller två för att se utvecklingen, jag personligen tror att det kommer släppa en propp när han börjar dagis och vi kommer önska att han nån gång kunde vara tyst om så för en sekund :)

Jaha, jag kanske ska hoppa i lite lämpliga kläder och se till att vi kommer ut en runda nu på förmiddan. Men VAR ÄR SOLEN?? Nu regnar det ju tamefan här!
funderar på om vi ska åka till stugan nu to-fre innan vi ska dra till Falkenberg på lördag. Men om det regnar (?!?) kan vi likaväl vara hemma.
Jo Falkenberg, vi ska till Hotell Strandbaden (?) å sova en natt, käka lite gott och bara vara tror jag. Fick i present av Manges brothers, med förpliktelsen att de skulle följa med. Men P&L är upptagna hela juni (och presentkortet gäller bara till midsommar) så det blir en bror+familj och svärisarna istället.

Näe nu håller jag på att bli bananas av Edvin som är en riktig pain in the ass idag bara för jag är aptrött...slår aldrig fel!


Ska vi flytta?
:/

Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att terminen är över!



Men vadå flytta? vart ska du flytta? Eller rättare sagt vart vill du flytta?

2010-06-03 @ 10:28:24
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Linda Jönsson

hihi, han är bara 6 cm längre än Lukas!



Och talet ska man strunta i, det kommer när det kommer! När det väl lossnar så kommer det att bubbla ut en massa ord och säkert i långa meningar!



Jag tror Lukas har fått biverkning på vaccinationen för igår och idag har han feber. Och det tar ju upp till tio dagar innan biverkningarna visar sig och igår var det nio dagar sen han fick sprutan.

2010-06-05 @ 13:45:09
URL: http://krabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback