Deg på jäsning

Passar på att skriva lite nu medans bulldegen jäser. Edvin och undertecknad håller på å bakar lussekatter...vi verkar vara lika tokiga i bullarna båda två :)

Sovmorgon i morse, rätt skönt å börja veckan med sovmorgon faktiskt. Edvin börjar halv tio på dagis å jag fem i tio. Min elev var sjuk idag så jag har suttit med två andra elever som oxå behöver lite extra stöd. Det skulle behövas en 2-3 st Jessicor i klassen faktiskt.
På väg hem fick jag vända å köra annat håll hem då sista biten härom var igenplogat....suck! Imorse fick jag på samma väg gissa vart vägen var nånstans...snön yr från fälten å lägger sig alltihop nästan på vägen.

Pga krassliga familjen och att det snöat så mkt så blev det ingen smålandstur igår, var tänkt att vi skulle åka upp å äta julbord med min släkt :( Jag tyckte ju hela tiden att det var lite väl långt att ligga å köra bara över dagen dessutom, men förstår samtidigt Mange som är borta så ofta i veckorna att han vill vara hemma någon gång i lugn och ro oxå.
Vi åkte en runda till Lund i lördags (tackålov innan snöovädret, men vi hamnade mitt i det på väg hem) för att handla jacka till M o overall till Edvin. Hittade precis INGENTING!!
Därför var vi tvugna att åka till Center Syd igår för å hitta jacka till M iaf, man kan ju inte gärna gå med höst/vårjacka hela kalla vintern. Inte konstigt att han är krasslig, som springer i tunn jacka å gympaskor.
Hittade massa fint på Center Syd, så CS is the shit!

Näe, de där 30 minutrarnas jäsning börjar ta slut så jag får ta tag i "utmaningen" nu.

Idag har jag ätit:
2 koppar kaffe (ja men druckit då, wise ass!)
2 mackor
Fiskgratäng, potatis, dillsås, sallad  å druckit vatten(skolmat)
2 koppar kaffe

och där var vi väl i fas.

Igår btw gjorde Mange egengjord hummersoppa....av nån anledning....sketagod!
Å btw 2... Edvin har nu bytt ut alla sina "japp" mot "YES!"...jag undrar vad han får allting ifrån???
Å btw 3.... jag har nog världens mest klåfingriga unge med kortast minne ever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback