Först först...

First thing first som man säger...

Jag har blivit utmanad av Icka så det är bäst å lyda ;)

4 saker jag gjort idag:

snytit näsa
jobbat
dragit pulka
pussat gonatt


4 saker jag ser på tv:

Bonde söker fru
Lyxfällan
Criminal Minds
Ooomar på Animal Planet

4 saker jag längtar efter ;

jul
familjen
sommar
stabilitet


4 personer jag utmanar :

Evelina, Sofie, Emma & Anna

Redan torsdag idag, rena vansinnet ju!?
Snön har vräkt ner här idag, hade jag haft lite bättre kläder hade jag nog njutit en smula mer än vad jag gör.
Kunde dock inte motstå att se efter om Edvin uppskattar pulkan i år, förra året var det inte poppis alls. Han satt där men visade inte en min då, men idag hörde jag ett "IGEN!" varje gång jag stannade till ;) Så det blir nog till å både lämna och hämta honom på dagis imorrn med pulkan :)

Mange är i Gbg på kurs i dagarna två, så Edvin och jag har haft myskväll ihop. Han gav upp myset för en timma sen å jag har röjt i kök å hängt upp tvätt.

Jag å min elev har tänkt pimpa upp vårt lilla grupprum imorrn med lite julpynt så jag har burit in å länsat de lådorna med julsaker som jag inte känner vi kommer ha nån glädje av här hemma.
Han pysslar just nu med ett segt och tråkigt minnesträningsprogram på datorn (1h/dag i 5 veckor) å varje fredag får han en belöning för att inte tappa stinget. Imorrn blir det julpimp å jag ska bjuda på pepparkakor å julmust...haha...man får ju dra nytta av belöningarna, det är ju inte så skoj för mig å sitta jämte å föra statistik över hur det går heller!

Imorrn ska jag å lilleman förstöra lite pengar. Jag o Jenny var iväg å rekade av läget igårkväll å jag kom hem med en tunika, en tröja, ett linne och en microfleece-tröja.
Så imorrn känns det som att jag med gott samvete kan unna mig ett par skor och ett par brallor eller kjol.

Näe, tiden springer! Jag ska hinna duscha å skriva matshoppinglista innan morrondagen. Imorrn går det i ett!

Ska inte glömma min lista!

Day 3 My parents

Mina föräldrar heter Birger & Ann-Louise, är 61 resp 56 år unga. ;)
Bor i ett gult där jag är uppvuxen. De har alltid en massa järn i elden, renoverar å fixar precis överallt. Trädgården är deras största gemensamma intresse, de är lite av trädgårds-nazister ;) Där planteras, byggs och läggs plattor på längden å tvären men det blir sååå fint!
Mina föräldrar är precis så som man önskar att föräldrar ska vara. Ställer upp i alla väder, trots att de vet att jag varit dum (ja och jag vet det givetvis oxå) de hjälper på alla sätt de kan och trots att vi inte bor så nära så rings vi tillräckligt sällan för att man ska sakna varandra ordentligt.
Jag tror att jag är mest lik min pappa, både utseendemässigt och till sättet. Av min mamma har jag nog ärvt tålamodet (jo, jag har faktiskt ganska mkt sånt) och av min pappa har jag ärvt tjurigheten :P

dusch å i säng känner jag här :s förkylningen tar på krafterna!

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Long time no see... Hoppas ni har det bra. Saknar dig. Vill du ses får du gärna höra av dig.



Kram kram

2010-11-25 @ 23:04:26
URL: http://www.ugglehuset.se
Postat av: Emma

Gissar på att det är jag som är Emma så jag antar utmaningen ;) Kram

2010-11-26 @ 18:44:48
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback