Trött på tråk

Usch...ja nu kommer kanske lite gnäll så sluta läsa då om du inte orkar höra!

Jag har på senare tid verkligen varit sååå ur gängorna, känner inte alls igen mig själv :(
Ingen ork eller lust med någonting, tramsiga flamsiga positiva Jessica är som bortblåst å istället har en tråkig, trött och bitter människa intagit min kropp.
Jag vill ju liksom inte vara sån!! Jag är ju så väl medveten om att jag är sån, men orken att ta tag i det sviktar och jag vet inte vad det liksom är som är fel?

Jag känner mig lite smått ensam här i vår nya by. När jag jobbat mina timmar så hämtar jag mitt lilla hjärta å så går vi hem. Här är vi oftast sen tills det ska göras middag, å vi har jättemys det är inte så, men dag ut å dag in blir så tradigt.
Problem: vi tar oss inte för nåt å göra!

Mitt jobb känns inte alltid så jättestimulerande, jag blir mentalt urblåst på att höra allt tjafs, alla "fuckyou's" som viner åt höger å vänster, allt "men varför får han/hon göra så?", denna orättvisa värld my god...
Känner ofta att viktig info liksom aldrig fastnar hos mig utan jag får höra först när det sker irl eller på omvägar, jag vill liksom ta del av sånt oxå för annars skiter ju sig den ynkepynka planering jag har oxå.
Problem: Jag skulle vilja jobba fler timmar (med andra ord mer lön å slippa fucking-timlön) och jag vill ha mer stimulans (å mindre bökiga ungar)

Ingen ork orkas lägga på något som i vanliga fall kallas förhållande...all energi läggs på att få dagen att gå runt någorlunda. Edvin får all vår kärlek och energi.
Problem: Just nu existerar inte direkt något förhållande

Jag borde lägga mer energi på att rå om mig själv...jag sätter ALLTID både Edvin och Mange (oftast helt i onödan) före mig själv. Jag köper mat eller kläder/skor/annat till Edvin för de få pengar jag har å unnar mig aldrig något själv.
Problem: Mitt självförtroende utseendemässigt ska vi inte ens tala om. Går i samma lasor jämt tycker jag, borde klippt mig för längesen och nytt smink skulle jag egentligen köpt redan innan sommaren.
(Jag vet att man inte blir lyckligare med mer pengar, och jag är ju liksom inte ens fattig...bara osjälvisk å dum)

Bara å skriva detta känns faktiskt terapeutiskt... sätter igång lite Hoffmaestro så får jag lite extra energi.

Trodde ett tag att jag hade slutat blogga...faktiskt... men jag får inse att jag behöver skriva, har alltid skrivit och kommer nog alltid att skriva mer eller mindre. Men det är ju sådär lattjo att skriva när man mest går runt å bara existerar. Inte mkt å läsa i efterhand, först å främst skriver jag ju helt å hållet för MIN skull. Jag sitter med jämna mellanrum å läser om tiden i Lund, om graviditeten och från olika inlägg om och med Edvin och antingen så skrattar eller gråter jag...mest skrattgråter av lycka då. förstås...


Har hittat en lista hos Tina som jag känner kan sätta lite fart på formulerandet igen. Tina är för övrigt från mina gamla hemtrakter men bor sen länge norröver. En ruskans snygg, rolig, smart morsa! Sån som jag från och med NU ska bli oxå...more or less då ;)


Man kan väl nästan säga att jag redan har introducerat mig, fast i mindre smickrande ordalag :s
Så vi börjar om från början..



Je m'appelle Jessica Anna Christina Svensson, kärt barn har många namn. Ganska nyligen fyllda 30, men känner att ett extra tiotal år helt plötsligt rasat på mig.
Bodde fram till att jag var 23 i Småland, först hos päron och lillebror och sen 2 år på folkhögskola och internat. Sedan -03 bosatt i Skåne på permanent obestämd tid.
Träffade Magnus på juldagen 2001 och har hängt ihop sen sommaren -02. Eftersom han pluggade o bodde i Lund då flyttade jag ner och började läsa på Malmö Högskola. En "lärardröm" som länge legat å pyrt skulle bli verklighet. Efter Lund flyttade vi en vända till Hbg och sen nu i höst har vi flyttat halvvägs ner till Lund igen ;)
Den 15 dec -08 berikades vårt liv av en liten Edvin som sen dess förgyller vår tillvaro. ♥
Nu när skolan äntligen är över för min del och jag är tillbaka i det "vanliga" livet igen efter mammaledighet så arbetar jag halvtid som elevassistent åt en kille som går i årskurs tre.

Ja å när jag inte jobbar vet ni ju vad jag gör redan ;)



Day 01 – Introduce yourself
Day 02 – Your first love
Day 03 – Your parents
Day 04 – What you ate today
Day 05 – Your definition of love
Day 06 – Your day
Day 07 – Your best friend
Day 08 – A moment
Day 09 – Your beliefs
Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry
Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment


♥ Dags å hämta hem mammas hjärtegull!



Kommentarer
Postat av: Icka

Haha! Kör på du! Ni hinner ju också med en 2011:a! Jag kände mig inte som någon prinsessa förra gången heller.. som vissa tycks göra! Men förra gången var det värt besväret iaf. Vi får hoppas att det är likadant denna gången. Usch, man blir mycket mer nojjig med andra när det har gått så bra första gången. Känner förresten igen mig i din situation också. Livet och framför allt kärleken går upp och ner! Huvudsaken är nog att man trivs ihop iaf och vet vart man har varandra! Kramis!

2010-11-23 @ 20:33:07
URL: http://ickson.blogg.se/
Postat av: Lajza

arrhh gnällmonster och hör sen ;) haha Låter som du kan behöva muntras upp av ett litet liza besök snart (om det nu är uppmuntrande,, haha) Kanske kan försöka få till något nästa vecka?,, jag jobbar nog typ alla dagar men slutar nog tre nån dag iaf,, då kan jag ju alltid ta och köra över :) Kram på dig min favorit-snäcka :)

2010-11-23 @ 21:24:54
Postat av: Lajza

,,,

2010-11-23 @ 21:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback