Evigt glad...

...att vår el ingår i avgiften!
Satan i gatan så kallt å jävligt det är, det får vara BRA NU TACK :(

Jag säger som min adopterade vän: "Jag är inte gjord för det här klimatet!"

Trött på att bylsa på mängder med kläder på en unge som tappar benen, lägger sig raklång för att "mysa" på golvet, eller springer all världens väg när overallen åker fram.
Less på att trotsa obehaget och ändå stå ute i snålblåsten så att ongen får "gäva" av sig i en stelfrusen sandlåda.

Pliiiiiz ge mig energi nog att klara av denna vargavinter.

Jaja, nog klagat ;)

Edvin och jag har sportlov nu så vi försöker sysselsätta oss bäst vi kan.
Måndagen jobbade jag 6-13.30...gick och kollade på "bio" i Biblioteket på förmiddagen då, tror filmen hette Draktämjaren alternativt Draktränaren. Underhållande film faktiskt, men lite mörk å dyster i färgerna så denna trötta donna hade lite svårt att urskilja konturerna på den stora skärmen. (ja vi säger så, jag vill inte erkänna att jag har fel styrka i linserna).
Igår var vi bara hemma och mös jag o Eddo, jag frågade om vi skulle gå ut å köra lite moppe men Edvin satte bara på sig sin mössa och körde runt med sin geting härhemma istället. Så näe, jag tjatade väl inte ihjäl mig över att vi skulle gå ut direkt.
Idag har vi hållit oss hemma för vi fått direktiv om att åtgärder skulle göras efter den garantibesiktning som gjordes för nån vecka sen. 23e och 24e från 7.30 var de luddiga tider vi fick, jag HATAR sånna tider. Tackolov kom han innan lunch å det var bara lite han kunde fixa idag så han var här max 30 min.
Var bara 4 nedslag i besiktningen bland annat ytterdörr och toalettdörr som behövde justeras lite för att funka tipptopp. Sen upptäckte de lite kondens på vinden ovanför oss så den ska de göra något åt snart. Tydligen har i stort sett alla lägenheter fel på tröskeln ut till balkongen så det ska de oxå fixa, fast utifrån så vi slipper ha det öppet ut under tiden.
Skönt iaf att det inte var fler fel, borde det ju iofs inte vara då huset bara är 2 år gammalt.
Vi har tydligen en speciell "boklok-standard" i vår lgh ;)

I eftermiddag har jag o Edvin varit hos Evelina med boys för att "fikabolle". Mycket trevligt och så nära det var att gå emellan! Jag har börjat vidga mina vyer i byn märker jag ;)
Tack för en skön eftermiddag i tjötets tecken!

Näe, jag ska väl surfa vidare en stund. Klädsuget är enormt just nu...Edvin hoppade dessutom på mig igår när jag inte var beredd och fick således en halvljummen, halvfull kopp kaffe över en vit tunika och mitt "finlinne" under...sådär skoj :(

Edvin har förresten fått nåt märkligt bakslag vad gäller vällingen :( Dricker hutlösa mängder, gärna 1 eller än hellre 2 flaskor per natt. Testat att ge mer vid läggdags, testat att byta sort...testat att ignorera hans maningar men det slutar antingen med att han sparkar ur mig ur sängen eller får ett psykbryt de lux.
Sketonge :(

*Mer kaffe åt pensionärerna, vafan!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback