Sicket väder! :)

Oj vad jag låtsas vara positiv ;)
Vädret är grått å dassigt men idag har det varit skön luft ute så jag hade hoppats på lite sol som kunde energi-boosta min arma kropp en smula. Icke!

Idag grenslade jag Pigga Polly 20 i 6 imorse och styrde kosan mot jobbet....Möts av inte mindre än 13 krossade rutor varav 3 var på Fritids...skoj! Bara å hala upp dammsugarn :(
Fy fan vad sånt gör mig arg... de håller på å lägger om vägen precis utanför skolan oxå så där hade de sparkat sönder jag-vet-inte-hur-många koner och avspärrnings-grejsimojs.
Har inte moppe-muscharna nåt bättre för sig än att kasta sten mot skolor här i denna by-jävlen?
Vi har dessutom övervakningskameror utsatta på skolan så jag hoppas hoppas hoppas de dumma spånen fastnat.

Jaja...inte den start på dagen jag behövde direkt!
Tiden gick iaf snabbt och jag är glad att jag har "rätt" varannan måndag då det tenderar vara fler barn de måndagar som jag inte är där...haha

Efter 8 kom Mange och lämnade av Edvin så att han själv kunde köra till jobb igen. Skulle tydligen vara med på nån kurs nu må-tis som lagts in mest för hans skull så att vara borta då var ju no good idea.
Blev inte så jätte-avancerat planerat idag då många var borta så Edvin fick leka och rita lite. Var med på en halv lektion innan vi cyklade hem igen vid lunchen. Ungarna var iaf nöjda då de tjatat om ifall jag inte kan ta med honom någon gång igen...

Härhemma har han ätit en ganska liten men dock en HEL portion makaroner och stekt falukorv (man får lockar med det han gillar trots att jag skyr det som pesten själv) till lunchen härhemma och sover nu fortfarande middag.

Jag har faktiskt ringt å friskanmält honom nu...men istället för en riktigt lång dag så lämnar jag honom 11 och hämtar strax efter 16. Annars har han ju en 7.45-16.20dag imorrn å det känns saftigt....
Vi får se hur det blir på onsdag, jag hoppas verkligen inte att jag släpper iväg honom alltför tidigt nu :(


dag 11

Jag har en bror som heter Henrik och är 6,5 år yngre än mig, alltså född tidigt på året 1987.
Jag önskade mig sååå mkt en lillasyster (för det kändes som om alla hade en sån då) så när mamma kom hem med en bror hotade jag med att slänga honom i soptunnan...haha
Men denna donnan veknade ju till slut förstås å en lillebror var inte alls så dumt ändå.
Kan inte påstå att vi egentligen haft så mkt gemensamt med varandra, inte ens så mkt nu på äldre dagar.
Vi är väldigt olika, jag är ganska sprallig å han ganska tystlåten. Jag är lik min pappa och Henke är nog mer lik min mamma både till sätt och utseende.
Just nu tror jag att han fortfarande är inne i en "jag-vet-inte-vad-jag-vill-göra-med-mitt-liv-fas", den man brukar ha ett tag efter gymnasiet å som här verkar ha satt sig rejält.
Han hankar runt å jobbar lite men verkar ha andra ambitioner som nog egentligen inte är så långt borta...men här verkar inte bara tummen sitta fast därbak utan hela armen!
Kom igen nu va?!?

.....but you know I love you ♥


HÄj


Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry

Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback