En NDU

...råkade ut för en nära-döden-upplevelse idag på träningen... eller kanske två....

1. En kvinna som är typ stammis på alla passen, vi kan kalla henne Karin (för hon heter tydligen så...haha) eller "snackekärringen" som hon kallas av mig å Liza. Hon är en sån som ALLTID pratar med ledaren och som ALLTID ska stå längst fram närmast ledaren.
Innan passet börjar så sitter hon alltid å pratar om nåt...alltid.... å allra helst om några som jag gissar är hennes barn. Hujedamej, stackars barn...
Iaf.... en bra bit in i passet så var det dags för armtortyr å vi ställer oss allihopa mer eller mindre på alla fyra, vissa av oss gör armhävningar tills armarna blöder (läs JAG gör det faktiskt) å andra lamar sig lite å ställer sig på alla fyra å gör typ "hitlerhunden" därav denne Karin....
So what tänker ni...är det så farligt? Jotack.... för fröken Svensson befinner sig bara nån meter bakom denna kvinna som har på tok för korta shorts å spretar med benen...så fröken Svensson råkar titta upp å få en syn som hon helst sluppit undan. Yerk....

2. Den flygande köttbullen som höll i passet idag peppar en tills man spyr. Det var nära att morrongröten kom upp idag, å jag märkte för första gången svettpölar där jag legat ner å tränat ryggen....yerk
Men jag orkade, jag stod ut...men sen var jag TRÖTT!

Gick hem sen...ramlade inom solariet å underhöll brännan lite.

Ätit nudlar till lunch (mest för enkelhetens skull, inte finansernas), fixat med tvätten, duschat lite diskret, å sen har jag gett mig i kast med disk å lite städ....
Om jag är på riktigt gott humör kanske jag till å med går ut med återvinningen....men vi får se....

Vad var det jag sa? jag hade oddsen emot mig....avfärd norrut kommer att ske imorron.
Men va fasiken ska jag ha på mig? kan ju inte gärna ha bara väst, trosor å stövlar?!? suck...

Jag såg ljuset i tunneln....twice....

image380

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du e så jävla rolig... sitter bara å garvar!!!

2007-12-14 @ 16:04:50
Postat av: Lajza

haha lider med dig, vad gjorde du så långt fram?! :)
idag gjorde de som du så fint brukar uttrycka det, sprätte i mina ben.. Så även om jag inte borde masade jag mig ner till Bennys medelpass, inte lika kul att inte ha dig vid min sida ju ;) haha! men på måndag är jag redo igen iaf =)

2007-12-15 @ 00:18:08
URL: http://lizzaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback