Helg, skräpmat, shopping å åska

Oj oj oj.... dagarna verkligen springer fram! Snart juni... OH MY GOD!
Rosa grisen jobbade fredagkväll, gick helt ok. Hem å sov gott.
Upp på lördagen å började packa ihop oss för att åka norrut. Meeen som vanligt går allting i slowmotion och vi var inte uppe i Halmstad förrän runt halv tolv!
Linda var shoppingsugen (å vem hakar inte på liksom?!) så vi åkte allihop in till stan. Jag hitta inte direkt några kläder, men köpte mig ett par nya röda sneakers ; ) Mange hitta både nya jeans å ett par skor.
Åt lite gott å åkte hem när regnet tilltog... Drog en repa förbi nyöppnat Expert å det var nästan det for med en 42tumsteve i bilen...dock INTE till oss!
Åkte hem, slappade lite...lekte med Lukas å drack lite vin innan vi pinnade upp till Gillbergs för å äta lite. Vi hade tänkt käka på Lilla Helfwetet (å det stavas huuur?) men de höll tydligen på att renovera där.... så vi tog Gillbergs för enkelhetens skull. Jisses vilket kaos det var där...inte nåt stämde! Först fick vi inte det vitlöksbröd vi beställt....utan bordet jämte fick det... sen fick vi vår mat...sen fick vi 3 portioner vitlöksbröd (massor!!!) Vi hoppades ju lite smått att bordet jämte skulle få vår nota oxå...men dessvärre ; ) De verkade däremot känna sig bortglömda för de fick aldrig någon mat... ingenting stämde så vi beslutade att vi sket i dessert å gick hem istället.
Tur det var god mat iaf...

Kollade lite teve, drack lite mer vin å så slockna vi allihop typ....

Söndag....tråkväder återigen! Jag och Linda trotsade vädret å gick en långrunda med Lukas. Behövde prata av oss verkade det som. Plockade lite liljekonvaljer till mamsan.... dock får hon bara njuta av dom via nätet...hehe....
Jösses vad de luktar ljuvligt! Har tagit kort, men när jag gjort det så dör batteriet å jag KAN bara inte hitta laddaren...helt väck!? Så hon får vänta....
Åt lite Kina å sen åkte vi skilda håll.... var hemma här runt 16 tror jag. Satte mig å pluggade några timmar å ringde såklart å grattade mamsan!

Måndag....skola....sista riktiga skoldagen! Fick dagen till ära skjuts av Sofia : )
Gick från 10-15 å på lunchen åt vi på Grafitti och sen shoppa vi lite. Jag köpte mig två linnen å ett par sketasnygga BjörnBorg-trosor.... Helt såld! Blir fler av den varan....helt klart.
Hade tänkt spinna sen vid halv sju men Mange fick för sig att vi skulle ta tag i data-frågan i hushållet så vi åkte upp till JMEData.. men de konstaterade nog att hela datorn ÄR heldöd å inte går å laga. Jaha.... kollade byrå oxå på Mio men den jag fastna för kostade 13 000....Jo hjälp mig...
Mange köpte sig en cykel oxå... så nu äger vi en igen... å denna ska man fanimej inte få sno! Då kommer jag gå bärsärk tills jag hittar den igen! hoho...
Så nu står ytterligare en sak i hallen....suck!

Jäklar i havet vad det åskade inatt?!!?? Vad var det jag sa? Åska i luften... å det med besked!

Idag har jag vart lite halvduktig...pluggat tills det tog tvärstopp. Nu ska jag väl göra mig lite lunch...trolla ihop nåt spännande. Mest ätit mackor på sistone.....
Sen får jag ta tag i 2Do-listan igen....buärk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback