En trött själ...

Torsdag kväll snart och jag längtar sönder mig tills man får gå å sova.....så ska det ju inte vara!
Dels så kanske det är för jag tycker boken jag läser är så bra, men inte känner att jag har tid att läsa i den under dagtid. Så mkt annat skit å göra då....å inte har man haft mkt till tid här hemma heller.

Apropå läsa så delades ju Nobelpriset i litteratur ut idag....å jag blev så förvånad att det var en författarINNA som jag faktiskt läst nånting av.... (Inte självvalt kanske direkt...men dock läst!)
Blev lite nyfiken på vad det egentligen är för andra kufar som fått det genom tiderna och upptäcker tjommar som Rudyard Kipling, Eugene O´Neill, George Bernard Shaw, T.S Eliot, Steinbeck, Hemingway, William Golding, J M Coetzee, Harold Pinter o inte att förglömma våran Selma Lagerlöf.... Samtliga utländska namn känner jag främst igen från Engelskan i Lund då vi läste mkt å bland annat årets pristagare.

Nog av det finkulturella....å över till något extremt fulkulturellt (?) nämligen Bonde söker fru...till å med Mange kollar lite numera bara för att han tjommen från Laholm är så pinsamt blyg.... jag skrattade som en tok igår....skadeglädjen är den bästa glädjen....eller?

Sista dagen på praktiken imorron....känns fint faktiskt. Ska bli skönt att komma tillbaka i mina skol-gängor igen känner jag. Få liiiite mer tid hemma åtminstone. Här ser ut som om en orkan dragit fram.....å jag HATAR det.

Jag har väl aldrig nånsin haft mensvärk i magen så varför i helvete börja nu när man är 27 år?!?!? Glad iaf att jag inte spyr som vissa andra....hehe....

Näe, dags å rätta lite arbeten.....måste ju lämna tillbaks skiten imorrn ju.


image287



Kommentarer
Postat av: Robert Ivarsson

nej du.. skadeglädjen är den enda sanna glädejen ska det vara! :P kram

2007-10-11 @ 22:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback