En söndageftermiddag...

Söndag...å det känns som vilken söndag som helst. Men jag är ledig och ska INTE klaga!
Veckan har avlöpt helt ok...var riktigt jävla jobbigt att först göra 7 timmar praktik och sen 7 timmar jobb på Statoil, men det fick ju helt enkelt bara funka. Som tur är så kunde päronen planera om så de kom ner hit igår istället. De åkte tidigt på morronen å var här runt tio-snåret. (?)
Fikade lite frallor å slappade en liten stund (öppnade paket!!) innan vi for över till Danmark å Helsingör.... Köpte lite öl å vin å godis. Körde sen mot Köpenhamn, tänkte vi skulle hitta nåt mysigt ställe å fika på men kom sen på att vi kunde stanna på Bakken...men där vart ju stängt såklart. Så vi bestämde att vi åker motorvägen tillbaka då vi tagit kustvägen dit. Stannade i Helsingör å fikade lite gott....Världen är bra liten, när jag lyfter huvudet å kikar på vad det är för kufar som sitter vid långbordet precis jämte så sitter där 5-6 av mina fd högstadielärare å käkar Smörrebröd å dricker bira... å en av dessa har ju nu avancerat upp till å bli min mojjas chef. Vi var i valet å kvalet om vi skulle gå fram å hälsa, men tänkte att njae...struntar i det... Hade dock varit skoj å säga till min fd klassföreståndare att jag liksom han kommer undervisa i engelska och historia ; ) Hade han nog ALDRIG kunna ana...iaf inte i historia....ho ho....man kan väl säga att det inte var mitt favvo-ämne då direkt.

Åkte sen hem å slappade lite, försökte hitta nåt schysst ställe att gå ut å äta på...hamnade till slut på Telegrafen där vi blev jättenöjda. Jag åt hjortfilé med pot.gratäng och rödvinssås.....Jättenajs! Å alla övriga var oxå jättenöjda så det var toppen. Sen drack vi lite kaffe å åt fläderblomsparfait....oxå mumma. Klockan sprang iväg å tråkisarna hade bestämt att de inte tänkte övernatta utan köra hem mitt i natten... Fick sms vid halv två att de var hemma.
TACK MINA HJÄRTAN, mamma, pappa, lillebror och Magnus för att ni gjorde dagen så rolig! Synd bara att man redan ska sakna er smålänningar... <3 Kärlek!!!

Idag väcktes vi vid tio när svärmams ringde...gott att få sova ut lite! Slappat i soffan sen dess o nu stack sambon å jobbade en stund å jag blev kvar med tvättstugan. Ska ta å planera veckans lektioner lite mer ingående, skriva lite respons på läxförhör jag hade som gick skitdåligt. De verkar inte fatta att läxor är precis lika viktiga att visa upp sig på som vid prov. "Jag trodde bara vi skulle ha muntligt" var det nån som sa...jaha, är det ok att skita i att läsa på då eller? Får ta ett allvarligt snack med dom känner jag...de går trots allt i åttan!

Går in på vecka två av fyra imorron. Känns som om praktiken kommer springa iväg! Vet inte vad som är bäst, att det går långsamt å man kan få njuta lite innan examensarbete drar igång, eller att det går fort och man inte hinner komma på vad man vill skriva om och hittar nåt ämne som man inte pallar göra nåt bra av på tio veckor...

Dags å ta tag i dagen...annars springer den iväg å jag får inget nyttigt gjort alls.

Till mamma...favorit i repris: Stampa med Leroy : ) Jag diggar Tjernobylbarnet...

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback