Fosterställning...

Goddagens!

När skrev jag nåt sist? Nån dag sen gissar jag...
Jobbade igår, gick jättefort som tur är. Kom inte riktigt i säng som jag skulle dagen innan så man fick inte mkt sömn alls innan klockan ringde 4.30...
Hem å sov ytterst lite i soffan. Sen gjorde jag mig i ordning för Kräftfesten. Mange stressade som en tok (varför ska man komma hem 20 min innan man måste åka?) å Patrick var snäll nog å skjutsa oss till Knutan där vi tog bussen bort till Restaurang Vikingstrand.
Är så dålig på att uppskatta mängden folk, men säger jag 50-70 tror jag inte att jag ljuger. Fick mousserande och nån kräftröra på sked på terassen innan vi satte oss till bords. Sen var det buffé med kräftor, massa såser, räkor, grönsaker, frukter, bröd, oliver, ostar å annat gott. Till detta drack vi vitt vin och nubbe...
Efterrätten (som jag sett framemot) var dock inget vidare....pannacotta som inte alls matchade i sina olika smaker. Jättetrevliga bordskamrater men jag började bli riktigt trött redan vid 22...folket droppade av rätt snabbt MEN givetvis ska Mange vara kvar tills siste man. Jag var riktigt jävla förbannad när jag som först vid kvart över två fick ta en taxi hem ihop med Hilda. Mange å Hildas "Putte" skulle ner på stan å ta ytterligare nån öl...
Nu tänker man kanske att jag själv kunde åkt hem om jag nu vore så förbannad...men HELA tiden sa Mange att "ja, vi ska strax åka" men tummarna måste suttit långt upp i tolvfingertarmen på karljäveln... : (
Så Mange fick betala taxin för oss å så åkte vi hem... När han själv kom hem vet jag inte riktigt, men jag hörde att han inte mådde så prima. Först vin...sen snaps...sen öl....sen whiskey på det... lite att be om det??!!
Jag drack bara 1,5 glas vin, en nubbe å en liten Baileys så jag mår prima... förutom att jag är trött som ett as fastän jag sovit till iaf 11.

Har inte mkt till sällskap idag alltså... har ätit frulle å så här, får väl ta å plocka upp här själv verkar det som. Det ser ut som FAN här hemma å jag orkar inte ha det såhär längre. Jag mår dåligt av det...

När jag jobbade med David i veckan så frågade han vad jag å Mange hittar på tillsammans (han dejtar en tjej nu å ville väl ha lite tips på vad man kan hitta på för skoj förutom att bara gå ut å äta).... men vad gör vi tillsammans? Ingenting ju för fan... : ( Är vi hemma båda två en kväll så säger vi kanske 6-7 meningar till varandra innan jag går å slaggar...Det fick ju en att börja fundera...om man säger så....
Men Mange menar på att efter 5 år tillsammans så hittar man inte på saker ihop längre...
Vad gör ni ihop med era sambos??? Det här känns för fan läskigt....

Grymt nöjd med mina nya skor....å väskan invigdes igår, men jag har inte hunnit vänja mig vid den än....Skorna ser inte mkt till världen ut sådär, men de gör sig bra på... som Mange sa "de ser lite tantiga ut när de bara står sådär, men på är de fina"



Om man skulle vara så jävlig att man drar igång med storstädning när nån där inne ligger å sover med en hel marsch-orkester? Sado-Sicka...

Jobb...jobb....skola.... härligt....inte

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja va gör man tillsammans efter 5 år? Nu har vi ju barn... Men!!! Ida har vi vatt i skogen å strosat, hade matsäck me oss.. MYS!! Men när barnen går å lägger sej kan vi sätta oss i köker å äta räkor, dricka vin, bara snacka!! Eller så sätter vi på en film å lägger oss i samma soffa å myser. Spela spel (kort) Finns ju mycke!!!!

2007-09-01 @ 20:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback