Ska stå emot...

Höll på att somna på tåget hem, vaknade av att jag slog ihop boken jag läste flera gånger...ögonen kliade av trötthet men efter att ha blinkat frenetiskt i nån minut så var vi äntligen hemma i stan.
Ska stå emot att lägga mig i soffan å vila/sova, har varit så duktig att jag googlat lite på uppgiften som vi har att göra till NÄSTA fredag! Snacka om att man har lite framförhållning iaf... Jag och Tugra ska jobba ihop, gick ju bra sist...å som hon sa "det är ju lyx å jobba med dig för du skriver så bra"....haha... tur att hon sprudlar med idéer för där tar det stopp för mig. Skriva gör jag mer än gärna, bara jag slipper kläcka klipska idéer. Vi ska iaf skriva om Religiösa Gestalter och har bestämt oss att skriva om den kontroversiella gestalten Lilith. Verkar vara en ganska het potatis i kristen tro...

Hade mentorsträff idag... var helt ok. Inte många kvar varken i klass eller i mentorsgrupp känner jag. Vi var 5 st i vårt område och vi är bara 9-10 st i klassen i övrigt! Vart är alla??

Hade visst missat att stänga av min Mp3-spelare ordentligt igår så när jag satte igång den idag möttes man av ett "ByeBye" i displayen...jippi! Så jag fick sitta å lyssna på sällskapet bakom mig (som var en grupp lärarstudenter!) i ett samtal som urartade i "skryt" om vilka droger man testat på i sina dagar...Jiiiizez....Är det bara jag som är sån oskuld i just detta med droger? Alla fyra satt fan å berätta om första gången de boffade...när de köpte hasch (ser felstavat ut?) på Kristiania...jaddejaddeja... MY GOD!

En sak som har slagit mig/väckt förundran två dagar i rad nu är...Har tonåriga pojkar (ok, vi räknar med skillnaden i mognad mellan flicks å pojks, å säger att tonåring = upp till 25 hos motsatta könet) en överproduktion med saliv? Jag kan inte förstå detta behov av att spotta härs å tvärs precis ÖVERALLT!  Svälj för faaan...

Men nu är jag hemma....å jag är trött... funderar på att gå å sola, men då somnar jag säkert garanterat å väcks bryskt när rören slocknar...powernap! Så får det bli....

Sol sol sol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback