Söndag...uh la la...

Söndag och jag har faktiskt inte nån vidare söndagsångest....än...
Kanske för att jag haft en helt ok helg hitintills?

Efter många om och men så kom vi iväg igår...hamnade på Väla då vi i bilen kom på så många "bra-å-ha-saker". Köpte en fin flätad korg att ha tidningar och kataloger i, skrivarpapper, dokumenthållare och lite matlådor (kommer bli mkt matlådor 4 v framöver...) där på Väla innan vi begav oss till Maxi...eller nja...efter en avstickare till nån restaurang/grill som låg mittemot där Mange var tvungen att stilla sin hunger innan vi handlade. Han är ju lite Maxi-monster som han är...inte värt å ha ett hungrigt Maxi-monster med sig ; )

Vi köpte med oss massa godsaker hem....
Jag fixade å fejjade lite, städade och organiserade...medan Mange åkte ner å jobbade några timmar.
Han kom hem strax innan fotbollen å vi satte igång med käket. Blev carpacchio med diverse oljor, rostade pinjenötter, ruccola och parmesan (MUMMA!!!) Man vill ju inte gärna skryta (JO DET VILL MAN EGENTLIGEN) men det var tamajfan den goaste carpacchio jag ätit...å jag har ätit många!
Till huvudrätt blev det stekt oxfilé med hasselbackspotatis, mustig kantarellsås med rödvin i och jättegod sallad....ett glas rött till detta och ganska underhållande fotboll. Vi zappade för å kolla på Kvarteret Skatan men blev GRYMT besvikna, det var ju inte ett dugg skoj?!
Efter fotbollen gjorde vi ett tappert försök att se DaVinci Koden...hmmpf... jag såg iaf mer än vad Mange gjorde för han kröp ner bakom mig och försvann lååångt ner i nacken så han kan inte sett mer än en halvtimma!

Köket såg ut som en rövarkula i morse så det var det första å göra när man vaknat strax efter åtta (!).
Sen har jag bara slöat mest, röjt ut sommarkläder (fick lite inspiration av Sara) och knökat in alla återvinning i klädkammaren...det får helt enkelt inte plats i köket! å det är inte skoj å ha sånt där heller...
Nu har jag precis tagit ut en äppelkaka ur ugnen... fått lite höstfeelings, trots sol och fint väder...
Behöver plugga, så jag anser att äppelkakan är en belöning när jag såsmåningom pluggat nån timme.
Idag har Mange lovat att vi ska borra och sätta upp sänglampor (vore väl på tiden?!?) och tavlor i köket...ev. även två speglar i hallen...men man ska väl inte hoppas på för mkt...Nu är han ju å jobbar å när han behagar dyka upp vetitusan...

Man måste väl nästan äta lite lunch innan man pluggar.... eller iaf äta nåt lätt? Jo...så får det bli....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback