Bröllop x2

Oj oj oj....helgen är slut men shit, ingen vila ingen ro!
Det hela började fredag förmiddag. Jobbade ju på torsdagkvällen å vaknade inte i ottan direkt. Åt mysfrukost å Mange åkte ner på stan å klippte sig (framförhållning vad är det?)
Började göra oss i ordning å fick åka härifrån kvart i ett ungefär. Var fint väder här i Hbg men neråt började molnen bli allt tätare å svartare. Neråt Lund fick man köra i 75 på E6an för det spööööregnade.
Hittade inte riktigt rätt till Börringe så vi fick lite småpanik men ramlade iaf in i kyrkan 2 min i 14....bättre 2 i än 2 över, right?!
Var ett fint bröllop med fin sång, fin kyrka å givetvis ett fint brudpar! :)
Sen vart det fest hela långa kvällen. Rejäl underhållning å god mat å dryck. Kom inte hem till Hbg förrän efter ett å köpte trots att jag är nykterist numera nattamat ;) Mackedonken...wawawiiiwa

Fick ställa klockan omutifallatt (bra ord där). Packade väskan å begav oss norrut, var hemma hos mamma å pappa vid kanske halv två....åt liiitegrann å gjorde återigen oss redo.
Hade sovit jättekasst, vaknade efter fyra å kände mig hungrig, nervös å så hade KarateKid fullt upp inne i magen. Meeen, bara å bita ihop å fånga dagen!
Återigen ramla vi in i kyrkan sist (hur lyckas vi?!?) men nu var vi ändå inte så sena. Min konfirmationspräst vigde dem å det var ett litet, kort å mysigt bröllop. Mysig kyrka då den är så gammal å lite "murrig" liksom.
Sen bar det iväg till festen där mina bravader tog vid. Var lite tricky å hålla koll på allt när det serverades buffé å folk var i rörelse hela tiden. Var som å samla in en fårflock ibland!
Jättetrevlig fest med (trots det lite färre antalet gäster) bjöd på sång, tal å diverse roliga lekar...å inte minst hemgjord ostkaka :P I love it!
Återigen blev det ganska sent, hemma runt tolv... trodde det skulle bli ganska tidigt eftersom det var ett gäng med små kids på festen. Men de var bannemig piggare än piggast!

Fick sova på pysmadrassen...haha...när man vaknar ligger man i värsta gropen! så man har väl sovit godare....
Upp å åt frulle med familjen, slappade en stund i soffan. Man är inte direkt sitt forna jag...trött som en gnu!
Åt lite lätt lunch (om man nu kan kalla fläskfilégryta för lunch?!) innan vi åkte in till svärisarna åt åt igen....tur man äter för två, right?!? haha
Satt där å prata nån timme innan vi begav oss hemåt igen. Hann knappt till Alvesta förrän jag slocknade i bilen å vaknade till liv uppe vid Väla ;)
Kunde inte somna så tidigt så jag la väl mig halv tolv....

Klockan ringde 4.25 i morse....upp å studsa! Jag är så TRÖTT på att jobba så ni anar inte. Numera blir jag bara arg på dumma kunder å ohyffsade människor. Sån energi det tar!
Trots det så har det gått ganska så bra å jobba. "Bara" fem dagar kvar nu den här veckan...pust

Ska väl gå å duscha å sen hoppa i säng....om jag nu kan somna (känns inte som om det kommer bli så stort problem, men eftersom jag sovit hela eftermiddan i soffan...)

Upp med tuppen imorrn oxå....blä

Lite bilder från helgen:

Fina Jenny Å Nicklas

Fina Tobias Å Veronica


Å så bjuder jag på en magbild (eller två-tre sådär) ladies and gentlemen!



Vecka 22, 5e kalendermånaden, 6e graviditetsmånaden
151 dagar av 280....54% avklarade!

129 dagar till beräknad förlossning

Vi längtar efter dig pojkvasker!!!!









Kommentarer
Postat av: Icka

Vilken söt liten kula du fått!

2008-08-12 @ 14:20:10
URL: http://ickson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback