Far-å-fläng

Var hos BM idag igen...samma värden som sist, skönt. Känns nästan som ett halvdagsprojekt å ta sig ner å upp igen :( Så idag rultade jag runt o hittade iaf 2,5 julklappar och lite småkrafs till mig själv. En stor julstjärna bland annat....blomman alltså....alldeles äkta å allt. Får se hur länge den vill leva kvar hos mig....haha....jag å blommande blommor går sådär bra ihop.
Puttifnask ligger otroligt långt ner sa bm, så han är anledningen till att jag knäcker mig halvt fördärvad när jag "sover" numera. Vänder fram å tillbaka stup i ett och varje gång knäcker bäckenet så jag tror det ska gå ur led. Kommit på knepet att hålla ihop knäna hårt när jag vänder iaf, så nu går det ganska smärtfritt.
Får se hur många kontroller till vi hinner med hos bm.

Har tänkt å städa lite smått idag, hoppades det skulle finnas tvättid men det får bli på lördag.
Man blir lite lat med sin nya dammsugare för man drar bara över golven då å då....låter det va så sen så idag måste jag gå över med svabb å damma lite oxå.
Mkt annat är inte planerat...

***********************************************************************
Torsdag - ny vecka.... VECKA 40!

Du är på dag 274 av 280. (97,9%).
Du är i vecka 40. Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 17 dec 2008
Du har 6 dagar kvar till förlossning.

Förlossningstidpunkten är nådd...men i själva verket är det bara ca 5 procent av alla barn som föds på den beräknade nedkomstdagen. Du får räkna med plus/minus två veckor och de flesta föder efter det beräknade datumet.

Barnet är redo att möta omvärlden, 92% av alla barn föds mellan vecka 38-42.


Inte så mkt å skriva längre... bara å vänta....å vänta....å vänta....


Ätit lunch å ska INTE somna i soffan som vanligt, så jag reser mig å håller mig borta från soffan helt enkelt... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback