Klargörande

Ok.... det börjar närma sig jul och det ska inhandlas julklappar...
Ok.... det börjar närma sig ankomst och det innebär väl oftast presenter (som vi vänligt avtackar oss, men gissar att alla skiter i iaf...)

Därför finner jag det ganska relevant att klargöra what's hot and what's not i detta hushåll....
  • Kiddo vill inte ha foppatofflor i någon som helst form..de kommer inte innanför min tröskel även om de nu är så "praktiska och sköna"...
  • Skor öht känns onödigt...kiddo ska liksom inte stå å springa på ett tag, mig veterligen.
  • Nalle Puh med vänner får ev. befinna sig på kläder (i nödfall) men göre sig icke besvär någon annanstans!
  • Hello Kitty - goodbye! Thank God it's a boy...
  • Registreringsskylt med namn på kommer hamna i återvinningen...pronto
  • Kläder i stl 50-56 har vi i överflöd. Smidigt att få pojke nr 3 under 2008 :)
  • Stora leksaker eller stora saker(nallar å dylikt) i övrigt undanbedes då här är satans så trångt som det är allaredan
Annars tror jag inte att vi har några invändningar...

Hände inte mkt igår....såg isdansen - fel vann.... sen såg vi film, The Cleaner tror jag den hette...var ok. Varsin balja popcorn å kvällen är räddad ;)

Söndag, vi tänder ett andra ljus i vår imaginära adventsljusstake här hemma.
Ätit skinkmacka till frulle :) Ledde dock till halsbränna....men värt det var det. Jag som inbillat mig att den avtagit kraftigt nu när han krupit ner å fixerat sig...nope!

10 dagar idag...imorrn är vi nere på ensiffrigt!

Jag slappar, Mange jobbar några timmar å sen senare ska vi ner till Lödde till Jenny å Nicke på lite fika.

Söndag i all sin ära




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback