Aktiv, passiv, aktiv, passiv....

Tvättar...var nära att bli en tvättstuge-nazi idag, men som tur är så är inte denna lyan (eller tvättstugan snarare) den lya vi hade i Lund för då hade jag varit lite smått skogstokig.
I Lund hade vi som bekant tvåtimmarspass att tvätta på....att man fick tvätten torr i tid var ett under.
Här har vi fyra timmar och det är inte omöjligt att få tag i tvättider.
Allt är i stort sett bättre än i Lund när man tänker efter....
Men för å ha så bra tvätt som vi har är det riktiga jävla fuck-ups som bor i det här huset. (jag kan väl räknas som en fuck-up när jag låser in nyckeln i tvätten iofs men det hör inte hit!!)
Det verkar vara jävligt svårt att torka bort luddet i torktumlaren, vilket jag är nitisk med efter det att det började ryka å lukta vidbränt då jag tumlade en gång....orsak...ludd...om man kan använda en tumlare så kan man borsta bort ludd...say no more
Dessutom hade den som tvättade igår tur att det inte var nån efter mig som tvättade vid 11.... för då jävlar hade tvättstuge-lappen darrat där nere av vrede! Denna kära vän hade nämligen inte blivit klar i torkrummet å då hade jag haft 15 ton tvätt hängande i "fel" torkrum tills dess att den efteråt måst in i sitt torkrum å jag hade fått stånka upp 15 ton tvätt i lgh å försöka sprida.
Kan väl säga att när jag är hemma å tycker lite småsynd om mig själv å är ynklig, så SKA allting bara funka!
Igår blev jag fullkomligt vansinnig över att vårt köks-Vim tog slut när jag stod å putsa på spisen....så den tomma flaskan for i golvet med buller å brak.
Idag blev det en bredsida i toans pedalhink för jag råkade slå i tån i den... tålamod?

Annars mår jag rätt ok....haha....

Tvättar, har städat kliniskt rent på toa.... felanmält vår jäkla kran som droppar....allt utom att plugga :( Men jag har inte RO i kroppen att plugga när jag har tusen saker att göra...vissa fattar inte det, så igår när det var bestämt att städa kom någon hem klockan 20.... tack som fan....
Så jag städar lite....pustar lite....pausar lite.... för jag blir så anfådd att jag spyr!

Ett paket Ipren i kroppen å sen ner en näst sista runda i tvätten kanske?

Näe, bilder kommer inte förrän mina kära vänner blir bättre på å uppdatera sina bloggar....sådeså

Kommentarer
Postat av: Evelina Hellström

Krya på dej!

2008-02-12 @ 13:58:11
URL: http://evsi.sprayblog.se/
Postat av: Jenny

UPPS känner mej träffad =\ Men DU VET att ja har fullt upp ;) PUSS

2008-02-12 @ 21:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback