Attchoo...favorit i repris?

Hostan som dök upp ur intet i torsdags fick följe av en ond förkylning :(
Så nu sitter man här...nyser, snyter sig, hostar... man tränar magmusklerna iaf...alltid något...*SUR*
Jag som bokat in så roliga pass i veckan...
Verkar som om förkylningen satt sig på nåt vänster i öronen oxå, hör jättedåligt å blir yr å vimsig.

Hindrade dock INTE tösen från att ramla ur sängen tidigt imorse. Halv sju låser hon om sig å traskar till bussen. Jag tycker inte om tidiga mornar alls längre, å näe, det är inte skönt när man väl är uppe. Satt å skruvade fram å tillbaka på föreläsningen för att jag inte skulle somna, men det var inte för föreläsningen var tråkig...tvärtom...
Sitter med en kopp kaffe som först nu...tänkte att jag ska fanimej inte köpa nån to-go från pressbyrån, 7-eleven eller Espresso för jag kan likaväl spara pengarna å köpa en blaskig kaffe i automat på skolan....jomenvisst....möts av en lapp att "maskinet är trasigt"....Därför satt en kaffe jävligt fint nu.

Bör väl göra mig lite frukost/lunch egentligen, men jag har inte mkt till aptit. Kliar som alltid i tänderna när jag är förkyld men jag FÅR inte småsnaska hela tiden!

Det blev en alldeles för kort helg... Fredagen blev mysig, Mange överraskade med att köpa hem nån delikatesspåse :) Så det var rå lax, oxfilé å chokelamousse i bland annat...yummi!
Lördagen blev seg för jag gick å väntade å väntade å väntade på att komma iväg. Kom inte iväg förrän en bra bit efter lunch, så vi var i Växjö först runt 16 :( Kul...
Åt gott med svärisarna (diverse tjat om förlovning och bröllop såklart....bah) å sen kikade vi på schlagern tro´t eller ej.....fyfan vicken skit! Gick å la mig ganska tidigt för jag mådde lite crap.

Vaknar ganska tidigt men ligger kvar å trängs en stund till. Upp å äter frulle...väntar...väntar.... Åker å köper present till Felix på Toys R us  å en blomma till mormor. Hade tänkt köra å frisera mange INNAN kalaset, men hinner man det?? Näe självklart inte.... hopplösa jävla karl!
Så det var hem å byta om å köra ut på landet.
Om man var trött på tjatet om förlovning å bröllop sen kvällen innan så hade man ju kunnat räkna ut med röven att tjatet om kids skulle bli värre.... Kusinens lille namnlösa sak var med på kalaset å visst var han söt. Men vad säger att det "snart måste vara din tur Jessica?"
SJÄLVKLART vill jag ha barn...helst redan för längesen, men att folk inte kan fatta att jag har gjort ett val att vänta? Jag har inte valt att vänta för att jag "ska ha hus, nån miljon på kontot å fina bilar" (som någon som faktiskt gjorde mig jävligt arg sa) utan för att jag MÅSTE bli klar med skolan först annars har jag kastat bort 4,5 år på ingenting. Jag VET nämligen att jag aldrig skulle fullgöra min utbildning om jag får barn isåfall...Väljer jag att bli mamma så ska jag vara MAMMA...inte student/mamma
Jag ÄR inte som ni är....jag har valt att läsa...
Men visst gjorde det ont i hjärtat när man såg hur lycklig min pappa var när han fick äran att bära runt på den lille sötnosen...det verkligen lyste längtan i hans ögon (oj, här trillar visst en tår nerför kinden....får skylla på förkylningen)
Jag blir bara ARG och LEDSEN på folk som tjatar, för ni tjatar inför döva öron... min ålder berättigar inte er att berätta för mig att det är dags för mig att skaffa barn?!?!
Tro mig, jag har åldersnoja som det är....behöver inte höra det från ALLA andra...

Åh...nu har jag fått ut lite aggro...

I övrigt var kalaset trevligt....tyckte kanske det var lite märklig mat (?) men mormor å morfar verkade nöjda å glada. Sååå fina :)



Mormor å Morfar <3 Sååå stiliga!
Mormor och det lilla underverket Linus/Axel/Isak (?) Give the poor kid a name goddamn it
Lillebror in action....tagen på bar gärning med disken ;) Vad har det tagit åt honom???
Sicka å lillsis <3 den lilla apan åker till Gran Canaria i veckan.....gris!

Efter kaffe å semla for vi till klipperiet a k a A & T å kidsen....prickiga dagen till ära då de i veckan förärats med vattkoppor. Å stackars Felix var prickig hela han!!! Sicken tur han fick en försenad födelsedagspresent som lite plåster på såren.  En grävmaskin i Lego, såå nöjd han blev :)

Sen bar det av söderut igen...alldeles för fort har helgen gått! Var här nere halv tio igår å det var ju nästan bums i säng när klockan står på kvart i sex...brrr

Ikväll/Em ska det städas här....får se om jag orkar ta itu med något innan Mange kommer hem. Har så svårt att sätta mig å plugga i ro när jag vet att det behöver städas/diskas/tvättas osv....å här ser ut som kriget! :(

Ska väl göra mig lite kycklingnudlar....måste ha NÅT i magen trots noll aptit.

Btw.... Liza, min amaryllis blommar igen :) Så shame on you som trodde den skulle dö pall å fall när den kom hem till mig ;) Den kikar på mig ovanför datorn....hehe



Jag vill ju trääääänaaaaa...buhuuuu
Nu är det äntligen slut på bloggen för idag/för nu....blev visst en smärre roman!

Kommentarer
Postat av: Jenny

SKIT i tjatet!! Vet att d e lätt sagt... Men d ska kännas bra för DEJ inte för nån annan!!!!

2008-02-11 @ 14:47:42
Postat av: Lajza

Tänkte på den blomman när jag var hos dig sist,, men okej jag får väl ge mig,, Jesscia har lyckats med en blomma :)haha

2008-02-12 @ 17:11:12
URL: http://lizzaa.blogg.se
Postat av: Henke

Vaddå "vad har det tagit åt mig"?

2008-02-12 @ 21:32:48
URL: http://braashenke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback