Mormor!!!


Idag är det visst nyårsfirande i Kina...vi går in i Råttans år sägs det. Hade helt för mig att jag var en råtta (kanske bara pga råttöronen jag begåvats med??) men det visar sig att jag är Apa...(som om det vore bättre?)
Blev lite nyfiken om vad jag då sägs vara för kuf.... här följer lite (av väääldigt mkt) info om Apan:

Det är ett obestridligt faktum att av alla djur är Apan det som liknar människan mest. Och när vi ser på de personer som är födda i Apans tecken, upptäcker vi snart att Apor är välsignade inte bara med människans bästa sidor utan också, tragiskt nog, med de sämsta. På plussidan står att Apan är mycket klok, högaktar kunskap och har förmåga att till synes utan minsta besvär resonera sig fram till lösningar på också de mest komplexa problem.

Apan är också i högsta grad en siffermänniska och hans matematiska geni lämpar sig väl inom så skilda områden som handel, vetenskap, arkitektur och musik. Men det som mest bidrar till att Apan står människan nära är ändå hans sinne för humor. Hans slagfärdighet är varken sarkastisk eller burdus, oanständig eller cynisk, utan ren och bubblande.

Den arroganta Apan, utan minsta respekt för andras åsikter, klarar sig ofta undan med sina trick. Och främlingar blir lätt lurade av Apans välsmorda käft. Bara de som lever nära Apan och känner honom väl vet hur han ska tas. Så det första man bör lära sig när man har att göra med en Apa, är att aldrig försöka vinna en öppen konfrontation med honom; han är världens besserwisser. Ett ordkrig med en Apa leder dig ingenstans. Nej, bjud honom i stället på sött vin och en jätteportion chokladkaka med kolaglasyr och vänta se'n tills han är för drucken och fet för att orka slåss.

Det perfekta äktenskapet är det mellan två Apor. Kloka, sällskapliga och slagfärdiga kompletterar de varandra fullständigt. Och deras små fuffens tar ut varandra.

Apans kärleksliv är oftast komplicerat. Han eller hon får försöka att göra det bästa av situationen och behöver allt tänkbart stöd från partnern för att få ut något av dessa affärer.


Mange är oxå apa....så vi är kloka (klart vi är!), sällskapliga (njae?) och slagfärdiga?
Siffermänniska?? My ass
Dravvel....


Kaffe och lite äpple, sen ta tag i studier! Träning o solning ikväll...najs! :) Inte bestämt om det blir ett medelpass eller spinning än... imorrn blir det då INTE nåt puls/medel om det är donnan som ska hålla i det för det var TRÄLIGT så jag väljer hellre spinningen imorrn....får se vad Lajzan säger....



Idag fyller min älskade mormor 80 år :)
Min mormor är en typisk mormor, stora intressena är blommor och handarbete.

Grattis på födelsedagen goa bullmormor!!!!

image419

Kommentarer
Postat av: Lajza

får nog läsa om detta imorgon,, men apa är ett återkommande ord i detta inlägget väl? haha

2008-02-06 @ 22:37:53
URL: http://lizzaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback