Jessica = Häpen

Åh min skapare.... dagen idag har varit lite halvt omtumlande.
Ni ska ju inte tro att jag kom isäng igår iaf.... jag gick å la mig strax efter elva, men fastnade i boken som jag kände mig manad å läsa ut. Så halv två hann klockan bli.... Men skit oxå, jag MÅSTE sluta läsa deckare ett tag nu...denna förutspådde jag efter halva hur den skulle arta sig, å jovisst....det var som  jag trodde.
Ska dock inte avslöja nåt, Läckbergs "Tyskungen" var helt ok ändå...
Men nu har jag plötsligt inget å läsa :( eller....jo massor med kurslitteratur, men det är ju inte direkt nåt man med nöje sätter ögona i innan man somnar.

Hade inte jättesvårt att komma upp i morse iaf. Jag måste vara makalöst snabb på å göra mig i ordning för jag får alltid gå å vänta ut klockan så jag inte går för tidigt till bussen....(ska dock inte säga ALLTID, för så står jag där med skägget på onsdag!)
Iaf.... buss ner till Knutan å sen tåget till Lund 8.10. En liten nätt promenad så är man framme vid historiska....Först lite upprop å sådär. Många som läst 1-30p som avslutades nu i förra veckan märktes det, kändes som om alla redan kände varann där. Mestadels killar....
Tydligen så avslutades deras sista temakurs för 1-30 i fredags så på uppropet noterade de att de hade en liten anmärkning, troligtvis för att deras betyg ännu inte hunnit komma in. Alla tog ju det med ro, det var kanske jag å två-tre till som inte hade nån anmärkning....Men.... givetvis så sitter där en gammal jävla gubbe å blir lite irriterad över att de påpekar den dära anmärkningen. Men det var ju för deras skull, att OM de vet med sig att de har annat de inte kompletterat så MÅSTE de göra det innan denna kursen kör igång ju...men näe....bittergubbe!
Iaf... efter upprop så började föreläsning ett.
In kommer Dick Harrison, å shit vad han kan underhålla! Ironins mästare....jag känner mig slagen!
Som pedagogiskt trick använder han humor, ironi och att helt plötsligt höja rösten rejäääält.... inte vart man trött å somna inte! Helt jävla otroligt vad kunnig karl...jag satt där häpen! Kunskap är fan makt alltså....
Höll på till halv tolv så jag hann inte hem till lunchmedeln med Klejs :( Ruttet....å där finns inget annat jag vill gå på ikväll, så det blir ofrivillig vila ikväll....

Blev ett segt pågatåg hem, somnade till i Vallåkra...hallå...hem å åt lunch å sen slocknade jag i soffan. Där tog sömnen ut sin rätt....

Precis ätit kvällsmat, ensammen.... :( Får bli ett allvarligt snack med sambon idag för det här finner jag mig inte så länge till....nåt måste hända. Igår satt han å jobbade nio timmar.... en söndag liksom...

Ska väl sätta mig med lite skola....har en bok om antiken å plöja igenom....innan tegelstenen ska plöjas. Tack Harrison, tack så jävla mkt ;)
550 sidor....enjoy!





Vad passar bättre å plugga tillsammans med än en Ben & Jerrys?? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback