Nu får det vara nog! ;)

Gokväller!

Sitter å väntar på att hjärtat ska komma hem.... hungrig som en varg är jag, så jag har förberett maten så långt det går utan att han är ankommen. Det blir smauländska isterband å dillstuvad potatis idag...snacka om husmanskost!

Har haft en helt UNDERBAR helg :)
Jobbade i fredags morron... 5-14... hem å packa lite å sätta sig å köra två timmar i en stekhet bil...usch, jäkligt lägligt av AC:n å ge upp nu!?!? Grillade å mös med föräldrarna, pyret i magen fick sig en uppsättning kläder som mormor fyndat på rean. Hon kunde heller inte hålla sig nu när vi vet vad som verkligen rör sig därinne...så HAN fick sina första par jeans bland annat :) Jättesöta!
Slocknade i soffan för å sen somna rejält gott på luftmadrassen.

Uppe vid sjutiden å gjorde mig i ordning....dags för möhippa ju :P Överraskade min kusin med familj rejält där vi stövlade in å tog dom på sängen. Åt mysig frukost i gräset...solsken solsken solsken!
Projekt två var att bege sig till Lövhult å rida islandshäst....var hur roligt som helst, inte ridit på år å dar (å det känns i lår å gump nu kan jag lova!!!) Kan verkligen rekommendera att ta en titt på deras hemsida om ni är intresserade av nån happening som möhippa eller dylikt. De hade värsta aktivitetscentrat å inte bara ridning.
Min häst hette Dari å ska väl förevigas på kort framöver (jag glömde givetvis min hemma här, så jag fick låna mamsans kamera under helgen)
Efter det åkte vi till kusins lillasyster C å åt lasagne å tjötade lite, samtidigt så hetsade vi V att "han borde komma snart" å syftade på strippan.... men när det väl knackade på dörren såg hon mest lättad ut. En tjej kom över för å ge lite manikyr, samtidigt som vi å V kletade med lite hemmaspa.
Lekte lite lekar sen, "gjorde upp" med V:s ex bland annat...haha...
Fikade gott å snaskade massor med snask innan vi begav oss iväg för 18håls minigolf på Spetsamossen.... shit! Efter tio banor såg man hål överallt! (näe vi var relativt nyktra samtliga...ammande, körande å gravida...)
Vinnaren av golfen (ingen vet ännu vem) kommer få en surprise-present på bröllopet.
Var väl hemma vid halv elva-snåret så det gick verkligen i ett! Lång härlig dag med folk jag trivs bra med.

Uppe rätt tidigt ändå, åt frulle med päronen innan jag bestämde att jag skulle åka upp till Maggis å dra med henne hem till V för lite fika å planering inför bröllopet... yours truly ska ju vara toastmadame ;) Men om man ska va ärlig så var det mest fika...haha...förvånande!? ;)
Hem å åt lunch hus päronen innan vi fick bråttom....dags för kusinkalas ju! Melinda har fyllt tio å det årliga kalas-badet får man ju inte missa ;) Ville inte alls åka hem efter det...men fick trots ångest snällt sätta mig i bilen å köra hem. Var väl hemma runt tio.

Uppe idag...jobbat 5-14 å vicken dag!!! Usch... stressig som sören å framförallt VARM :(
Somnade gott här i soffan några timmar, nån solning efter jobbet var uteslutet idag.

Satt precis å klurade lite på det kära tal jag ska hålla på bröllopet. Min faster ville att jag skulle berätta lite anekdoter ifrån min å V:s vilda tid ihop som barn...haha... men jag blev alldeles rörd å fällde några tårar här. Får fan va nog med hormonöverslag på ett tag nu tack!

Näe...nu är karln hemma....MAT!!!! upp med tupp imorrn oxå...and I hate it! :(

Kommentarer
Postat av: Fia

En liten pojkbebs! :) Så kul!

Grattis!

2008-07-29 @ 11:53:38
URL: http://fianactually.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback