Att jag alltid fastnar?

Satte igång dammsugarn...vem ringer? Liza....jaha...lönespecen har kommit.... ok...jag ringer Mange å berättar att jag fick en gladare överraskning än jag hoppats på.
Jaha, å sen då? Jo då FASTNAR jag såklart framför teven och en dokumentär som jag inte KAN slita mig ifrån.
Den handlade om 94-åriga Maja som i över 45 år drivit hotell i Hultsfred. Sen mannen dog har hon skött precis ALLTING själv. Alltifrån att mangla lakan till å servera frukost å städa.
Jag fatta ju såklart redan innan jag fastnat att man kommer få följa denna beundransvärda dam "till slutet" så att säga....Men varför sitter jag här å gråter så förvånad?!?
Vilken underbar människa! Hon ville minsann inte ha nån anställd för de var för långsamma för hennes tempo... men sista årets Hultsfredsfestival fick hon ta lite hjälp av sina "småsyskon" á 79 och 84 år gamla typ då hennes syn försämrats till i stort sett obefintlig. Men de fick minsann inte göra nånting annorlunda....åhhh

Jag älskar verkligen dokumentärer om unika människor! (jojo, förvisso är vi alla unika men alla är minsann inte så beundransvärda!!!)

Denna Maja påminde så otroligt mkt om Manges farmor oxå... lite extra känslostorm därav gissar jag.

Tvättat, halvt städat lyan å så har jag varit å solat :)

Näe...fixa till alla kläder som ligger vikna framför mig...var sak har sin plats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback