No way Jose!

Har lagt mig tillrätta ordentligt i soffan :)
Filt över benen (som förövrigt har raggsockar dagen till ära...haha...ja fötterna då, inte benen! Allmänt jäkla sexy alltså..NOT!), en stor kudde på magen med den bärbara på å en seg snabel å käka på med smak av sur jordgubb... ;)
Snabel?! Kanske fel ord... rem? Äh..

Kommit hem från midsommarfirande nu iaf. Firandet har i "korthet" gått ut på:

1. Midsommarafton i Frösakull med svärpäron, faster Nilla å P/L/L
Kom dit efter många om och men...någon trodde han skulle ner å jobba några timmar på förmiddan men NOOO jag skulle inte tro det. Är man ledig är man fanimej ledig....basta!
Landade där iaf å fick höra att vi var sena å att alla var hungriga efter att ha fått vänta på oss...jaha?! tack...trevligt att vara här oxå. "Vissa" i familjen kan man minsann skjuta middagar flera timmar för....andra tydligen inte...
Åt iaf sill å potäter å gräddfil å lök å sånt som hör till. Något jag längtat efter i veckor, men inte alls kändes gott å äta till slut.
Hann äta det, jordgubbstårta á la Linda å sen följa med galningarna svärmams, Linda å Lukas som badade...INNAN det började ösregna. Ömsom regn, ömsom strålande sol resten av dagen.
Tråkig kväll å jag gick å la mig....

2. Uppe med ambition att åka till Gbg runt tio....haha...haha...Ich don´t think so...
Vi var iaf klara att åka lååångt före den andra familjen...alltid något. Efter en snabb runda på Maxi (inte så snabb dock) kom vi iaf iväg. Var uppe i Gbg kanske nån gång efter två å checkade in på First Hotel G innan vi styrde kosan mot Liseberg. De mörka molnen hade vi kört ifrån när vi körde norrut visade det sig å vi fick några soliga men blåsiga timmar spenderade där. Vill nån ha åkkuponger så har jag nog tio av mina 15 kvar....inte alls så skoj å inte tok-åka som man brukar. Fick mest stå å va vagn-vakt... :(
Efter sex timmar (å när attraktionerna för småkidsen stängde) vid 21 gick vi till bilen å körde tillbaka till hotellet. Satt i hotell-lobbyn å drack cola å åt räksmörgås som var god. Åkte upp på rummen å kollade fotbollen som var jäkla spännande, jäklar vad de kan spela ryssarna!
När vi skulle sova började min mage leva rövare....visste om jag skulle spy eller behöva gå på toa bara.... helt galet magsjuk blev jag där några timmar....den där räksmörgåsen var kanske inte så god egentligen? Kom på att jag tyckte det var konstigt att majonnäsen inte var kall när jag åt den...
Efter lite magpumpande fick jag iaf ordning på mig så att jag kunde återvända till sängen å försöka somna.... fortfarande med spya halvvägs upp :(
Men skön säng var det iaf!!! Supergo :)
På morronen vid fem åkte Linda med flygbussen iaf....så nu är hon framme i Dublin å ska "jobba" lite innan vi kommer å sluter upp den 4e juli. Nån avskedskommité (ett eller två t-jävlar i det ordet då??) kunde hon dock inte förvänta sig....haha
Kroppen skrek efter frukost å vicken tur att det var en bastant frukostbuffé :)
Släntrade ner vid tio då P fått väcka Lucke-pucke...haha....han var väl fortfarande i chock efter han fått åka Flume Ride.
Packade sen ihop oss å checkade ut...
Regn regn å regn....hela vägen ner till Hbg där det iaf var uppehåll när vi packade ur oss ur bilen.

Mannen har åkt ner på jobbet (jaja...fick ju ge med mig lite....) å jag slappar bara....
Tänkte jag skulle sovit en stund, blev lovad att vi skulle vila lite ihop för han väckte mig HELA tiden i bilen på väg hem då jag var aptrött å sa "HEJ HEJ" å klappade mig på låret så fort jag nickade till....grrrr...sen sticker han å jobbar!?!

Har önskat en hemmakväll ikväll...Mange föreslog thai med the crazy ones borta i 29an men jag blir lite hemmakär när jag varit borta två dar sådär... Får väl se vad som händer här.

Ska nog ta å vila ögonen lite iaf...har lite jobbig huvudvärk som jag vill bli av med.

Fick ett infall nyss om å kolla namn genom en namngenerator där man skriver in mitt å manges namn å sen väljer generatorn där fram två "passande" namn baserat på våra båda.....(tror jag)
Fick två helt värdelöst fula namn iaf...sorry om nån heter så, men mina  ungar ska då verkligen inte hette Jasmine eller Jonny :( NO WAY JOSE!!!!
Monster it is...Monster is the shit....if it really is a monster...?
Känns piss-piss-pissdåligt att få vänta så länge på UL-tid... sjukt att inte ha nåt möte med BM på hela tio veckor...visst, jag hade väl kunnat ligga på å få ett möte men vafan ska man då säga? Hej...här är jag...
Om vi bor kvar i Hbg vid ett ev. kiddo nr 2 ska jag då INTE gå till samma BM-mottagning.... Men hey, nu ska kiddo nr 1 bara bli som folk först...alltså välbakad, välgödd å välartad...helst jävligt smart, snygg å snäll oxå. ( inser precis att han/hon/den/det fått rätt motig uppförsbacke nedärvt genetiskt)

Ska nog sova lite nu....å sen ska jag ta å berätta om Manges dröm inatt nån annan gång....


Kommentarer
Postat av: Icka

haha Där har ja me bott! =)

2008-06-22 @ 21:42:41
URL: http://ickson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback