Uschiamej... jäkla hormoner!


VARNING FÖR ETT YNKEPYNKE GRAVIDINLÄGG!!!

Idag känner jag mig som en gråsugga...vill bara krypa under första närmsta sten å gömma mig där :(
Mår inte alls bra... Jag mår inte bra av å ha semester, inte själv...för mkt tid å grubbla å gå å måla upp svarta scenarios.
Blivit förkyld å känner mig helt matt...varje gång jag nyser så hugger det i magen som jag förövrigt tvivlar på om där bor nåt längre. Den lilla mage jag hade har försvunnit å nu är jag bara tjock.
Inte ens svullen om kvällarna längre...

Det är inte bra å känna efter för mkt...blir bara nojjig. Så idag tog jag tag i mitt nojjeri å ringde till BM-mottagningen jag går till... fick prata med nån annan än min BM å enligt henne å "hennes" remiss framför sig skulle jag vara i vecka 18+några dagar idag...å hamnar alltså i vecka 21 (!!!) när jag ska få göra mitt första rutin-ultraljud....Sent som faen tyckte både hon och jag....de vill ju se att jag får mitt UL typ nu så att jag kan komma på nästa kontroll runt v.20-21....
Hon tyckte jag skulle ringa upp läkarsekreteraren på lasarettet å höra om jag inte kunde få en tidigare tid, kanske nån avbokad tid eller så...

Så ja...jag ringer upp där å får inte nåt hjärtligt mottagande direkt... "hennes" remiss där visade att jag skulle vara i vecka 18+några dagar när jag kommer till dom den 14e....huh?!? Så hon sa rakt ut att "tycker din BM borde läsa lite nogrannare i sina papper innan hon skickar dig vidare såhär till oss" Blankt nej alltså...jag får allt vänta till min tid.
Vafan!??! Hormonrus nummer ett infaller å jag lipar en stund innan jag är samlad nog å ringa tillbaka till BM-mottagningen.
Väl när jag ringer hamnar man i gissa....?
Jo köööö såklart....
Kommer till slut fram å får prata med en helt annan BM än den första som inte alls är lika trevlig (tilläggas bör att ingen av dom är "min" riktiga BM för hon är upptagen) som den första....hon säger typ att "jaha, då är det ju inte så mkt vi kan göra! Det är ju i vecka 18-19 man gör sina första UL" Men vad sa min remiss där då? Ingen aning...
"Men klart vi kan boka in en tid till dig om du vill det?" JATACK....så imorrn ska jag dit å få lyssna på hjärtljud iaf.
Veta om/att där är nåt iaf...
Magont å huvudont av allt jäkla grubblande....

Drar mig verkligen för att berätta för nån att jag är gravid för jag tycker det känns så "oansvarigt" att inte kunna svara på NÄR the monster kommer anlända isåfall...
Vill ju veta NU :(

Jaja...om inget oförutsett händer nu ska jag iaf få lyssna hjärtljud imorrn kl13.

SLUT PÅ YNKEPYNKE GRAVIDINLÄGG!!!


Vart tog solen vägen? Vaknade och det regnade ute, en kvart senare sken solen jättestarkt å nu är det mulet å tråkigt väder igen.

Nu är jag redan hungrig efter en alltför fattig frukost...fan
Vad ska man hitta på idag?
Ikväll blir det iaf tacos :)

I eftermiddag ska jag köra till Åhus...assistera den nyblivna bilägaren lite ;)

näe mat säger magen å det bums!

*jag å karl´n låg å prata i natt btw...när han kom hem från sitta ölande.... helt plötsligt har vi ett solklart flicknamn men INGET pojknamn! Men än så länge är det hemligt hemligt hemligt....*

Kommentarer
Postat av: Icka

krama

Du ska allt se i morgon att det bor ett litet monster i din mage! Man behöver inte vara tjock för att vara gravid. Jag kunde ju ha mina vanliga jeans när det var 3 månader kvar och ingen vågade fråga mig förrän det var 2 månader kvar! =) Men jag förstår att det känns jobbigt att inte veta när det ska bli!!

2008-06-26 @ 11:55:34
URL: http://ickson.blogg.se/
Postat av: Tessie

Hoppas det löser sig, låter ju inte alls särskilt kul! Men spännande det där du skrev i kommentaren till mig om utbildningen. Vad är det du tycker är så dåligt? Aldrig förstått vad det är folk tycker är så negativt med utbildningen - aldrig fått något konkret liksom. Så passar på att fråga dig då =)

2008-06-26 @ 20:41:29
URL: http://www.metrobloggen.se/tessie
Postat av: therese

hoppas att allt va bra. många kramar från oss.



2008-06-26 @ 21:38:23
Postat av: Evelina

Oj, har visst inte läst din blogg på lääänge ser jag, för jag visste inte ens att du var gravid, GRATTIS!!!

2008-06-27 @ 19:09:36
URL: http://www.metrobloggen.se/evsi
Postat av: Evelina

15 min till Citysyd, närmsta köpcenter är ju viktiga saker att kolla upp innan man flyttar ;-) Letat bostad i lund och däromkring i evigeheter nu, så vore skønt om vi får det! kram

2008-06-27 @ 19:52:56
URL: http://www.metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback