Buhuuu....

 

Suttit å kikat på lite bilder i datorn här...hittade några mindre klädda bilder från tiden "före magen"...
Kommer ALDRIG få tillbaka den kroppen å jag känner inte igen mig själv alls längre :(
Jag som innan detta hiskeliga påhitt att åka till Lalandia bääääävat för å strutta runt i badkläder...som ni ser har jag bikini och shorts ;)
Men FAN om jag aldrig ska kunna ha det utan att må dåligt igen!


  "Före magen" innebar även bara EN haka...

Torsdag idag... sovit gott inatt igen. Gick upp vid åtta...
Mange måste ha varit virrig igår när vi la oss för han påstod att jag snarkade?!?! Jag snarkar ALDRIG!
"nähä, men du låter iaf" sa han.....oooops?!
Jag slocknade iofs på två röda när jag la det blonda tillrätta på kudden, men snarka?! erkänner jag aldrig i vilket fall...haha
Plugg står på schemat, samt ännu lite mer städande å fixande.

Torsdag innebär även ny vecka....Nu vecka 36.
Dagen till ära fick magen sig en puss av pappsen innan han åkte till jobb <3

Dag 246 av 280 (87,9%)
Med andra ord 34 dagar kvar till beräknad födsel :s

Kroppen:
Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell.
Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.
Magen sjunker ner och du får lättare att andas, men däremot behöver du kanske kissa oftare.

Barnet:
Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. (hmpf....2900 g snarare! hilfe...)
Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän.
Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Mange låg å retades lite igår och lekte följa John på magen....där han la sin hand buffade lilleman ;)

Nähä fröken....fånga dagen!

(sorry om min blogg just nu bara handlar om kiddo å min stackars feta kropp....skittråkig jag vet å jag vet att jag nångång lovade att ALDRIG bli en sån som ältade det fram å tillbaka... men det går liksom inte låta bli!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha... ja trodde heller ALDRIG att du skulle bli såhär =P Men d e kul å läsa!! =)

DU!! Ja ska fota min kropp NU så ska du få se före å efter bilder ;) D går om man vill!! Ja har hull men va FAN... d försvinner om man vill ;) PUSS <3

2008-11-13 @ 20:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback