Däckad

Tar en paus i pluggandet...har iofs inte hunnit med så mkt idag än, men paus är alltid bra. Fyller på med lite vindruvor :)

Gårdagen var uttröttande. Började med besök hos barnmorskan vid halv tio. Vanliga proceduren fast vi vägde mig, pratade önskemål om förlossningen, skrev en sammanfattning om graviditeten och så fick jag ta blodtryck två ggr för första gången hade jag braaaa mkt högre än vanligt...vi kom fram till att det nog var för att jag fick springa sista biten till bussen ;)
Det sista vi gjorde innan jag gick hem var att ta ett nytt å då var det normalt igen.

Ny tid redan om en vecka! gahh..."såhär på slutet som hon sa"

Sen var det bussen hem igen å fixa sig lite mat... redan vid 13 hade vi tid på nästa ställe. Obstetriska och ultraljud av lilleman och hans njurbäcken. Gick bra, det hade gått tillbaka lite redan av sig självt men det skrevs ändå i journalen att barnläkarna ska kolla honom lite extra när han kommit ut på utsidan. När jag låg där med en massa klet på magen å glodde på den där svartvita skärmen kommer det in en underläkare från förlossningen med en lååång ekg-remsa och hör om expertutlåtande (han som ul-ade är förlossningsöverläkaren) och tydligen var det en liten bebbe som inte mådde så bra i slutskedet så han fick lite brådis och sprang ifrån en stund å kom sen tillbaka å skrev ut recept mot min klåda.
Såg på webbisar att en liten pojk föddes där nångång kvart i två så det var nog han som fastnat lite ;)

Jo, mina tester de tog var alltså jättebra och påvisade inga höga halter av gallsyra.....så min klåda i händer och fötter är ett "medicinskt mysterium" som de sa...jaha? Det hjälper väl inte mig... :(
När vi ändå var i krokarna i rätt tid så passade vi på att gå visningen på förlossning/BB. Intressant att se vart man ska hamna "en vacker dag". (Om nu inte guldklimp vill hitta ut mkt senare så att vi hinner fara till Växjö å fira jul/nyår)
Gick både ner och hem ifrån sjukan och har fått SÅÅÅ ont i ena ljumsken/bäckenet...Känns som om det har "knäckt fel" och inte vill knäckas tillbaka riktigt. Låser sig så fort jag ställer mig upp och jag går som en kratta! :(


Slocknade när jag väl kom hem och givetvis hinner både mamma å svärmams ringa å hispa upp sig över att jag blivit inlagd å att det hänt nåt...gahh...ni tror inte vi ringer isåfall!??!?! Lägg ner...
När Svensson vilar/sover så ska hon icke störas å svarar därför inte i tfn...that´s it!

Käkade lyxmiddag (för att vara måndag) igår å mös i soffan. Pratade med Maggis oxå...
Tog mina första Tavegyl och inatt har jag sovit som en klubbad säl! Uppe en gång å tömde blåsan men somnade nästan innan jag ens hunnit ner på kudden igen....LOVELY! Idag gick jag upp halv tio.... helt galet! :)
Skönt att få sova ordentligt å slippa gå upp i panik å vänta in nyhetsmorron på teve i ottan.
Iofs vakna jag med heltäppt näsa och med halsont...not so nice

Ska göra mig lite lunch nu å städa upp lite i köket...de ska komma från Electrolux (?) å laga frysen mellan 13-15 nångång å då kan det vara skönt att slippa stå å laga mat när de kommer.

(Märkligt det där med att stå som upptagen på msn....folk skriver som ALDRIG förr iaf?!? Hur ofta har man fyra blinkande fält en förmiddag sådär annars...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback