det som göms i snö...

...syns nu i vårt kära Hbg igen, snöfritt ute och vid midnatt stod termometern på +8 grader.
Var ju ganska fint att titta på... (snön då...inte termometern)

Torsdag... idag står det Nailine på agendan så säg hejdå till mina långa klor! :(    
 
                              

Är det bra att den enda finess på kameran jag kan är att ta med eller utan blixt??? Det finns ju säkerligen a thousand....

Ser ni hur sjuuukt mkt de har växt sen sist...nästan en halv cm! Rena ogräset ju....
Nu ska de kapas av rejält, men tror jag kör vidare på franskt ett tag till. Har man fastnat i träsket så har man!

Att det kan mensas så mkt över en jävla matlåda och sen glöms/lämnas den iaf kvar i kylskåpet? Jag blir tokig... : /
Å så ska det mensas över att NÅGON inte går upp tillräckligt tidigt för att slippa stressa...och när jag vägrar stiga upp å agera taxi så får man ett kort hejdå i dörren när NÅGON får ta MIN bil å köra....Sa jag att jag blir tokig?

Lugn Svensson....lugn...
Vet ni, att när man gick typ i mellanstadiet/lågstadiet (?) skulle ju ALLA ha en sån där namnmugg där det stod vad ens namn betyder....å Jessica betydde faktiskt lugn....enligt koppen dådå...
Annars har jag läst att det betyder "Gud ser till, Gud skyddar" samt "Den som skådar, den beskådade. Bildat från hebreiskans Yiskah som betyder den som skådar eller den beskådade."

Där ser man....då har ni lärt er nåt vettigt idag iaf...vassegoa!


Nu kom posten, och när man hör det skramlas ute i trapphuset är klockan runt lunchdags....å mat&sov-klockan börjar göra sig påmind.


Så food it is...

***************************************************************************
Idag är det återigen (fan känns som det jämt slår över!? Borde va i v.104 eller nåt nu) ny vecka!


Du är på dag 260 av 280. (92,9%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 17 dec 2008
Du har 20 dagar kvar till förlossning.


En del kvinnor upplever att de känner sig nedstämda mot slutet av graviditeten.
Orsakerna kan vara en mängd olika saker: oro inför förlossningen, trötthet på grund av sömnbrist och längtan efter att graviditeten ska vara över. Försök att få tid för dig själv och tala med din barnmorska på MVC.
Mot slutet av graviditeten undersöker barnmorskan hur barnet ligger och för omföderskor vars barn inte fixerat sig, är det inte ovanligt att det sker först när värkarna börjat.
Många kvinnor upplever en surrande känsla i slidan när barnets huvud stöter emot musklerna i bäckenbotten och ev. obehag när man sätter sig för snabbt på en hård stol.
Nu börjar moderkakan åldras och dess uppdrag att förse ditt barn med näring är snart avslutat.

Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.
Det är ca 36 cm från huvud till stjärt och vikten ungefär 3,2 kg. Barnet vikt ökar snabbt. Det kan växa med upp till 28 g om dagen.
Barnet rör sig mindre nu. De stora kroppsrörelser du kände tidigare är små stötar från fötter och knän.
(Små stötar??? Rör sig mindre???)


Dagen till ära har jag fotograferat eländet (mig själv alltså!)          

  
v.38 Jotack jag känner mig faktiskt framtung nu...fastän jag har en bakdel som heter duga.
På högra bilden syns det att soffliggandet sätter sina små spår ;) och mina hittills enda bristningar... precis i troskanten tack å lov (låt det förbli så oxå Gud, tack på förhand!)     

Mosig mojja som... ... alltid ska spatta ur! Hatar att ta kort... ;)    

MAAAAAAAAAAAAT      

                       
                                                            

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bacillsanering på hög nivå! =) Hur går det för dig?! Har inte du haft sån där graviditetsröjning också?? Putsa lite fönster, det ska ju vara bra för igångsättning!

2008-11-27 @ 19:04:01
Postat av: leia

haha....sötnöt:) och du har ju superfin mage.....det känns som att min mage fortsätter runt hela midjan....dvs att jag har fått en hel del mycket mer kärlekshandtag....hurra va skoj....inte alls.



jäklar nu börjar det närma sig för dig:)



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback