No more lussebullar!

Min mage är uppåner :(
Fick ta bussen ner på stan till BM å då börjar fröken Svensson må illa
minsann....fick andas lååånga djupa andetag å tänka på långa vita sandstränder och Mange solbränd i snygga badbrax som matar mig med vindruvor.
Nja, spetsade det liiiite väl där kanske...men man fick tänka sig långt bort för å inte fokusera på att "usch vad jag mår illa, måste jag kräkas?"
Gick iaf bra hos BM. Lillkiddo växer så det knakar och ligger nu precis under övre kurvan! Hon sa att det inte är konstigt om jag kanske mår lite illa pga trycket då livmodern är väldigt högt upp och att mina små andningsproblem ramlar in därav oxå.
Hon undra vad jag göder honom med...haha...lussebullar sa jag å fnissade!
Men nu är jag trött på lussebullar å ska inte äta en endaste till (kanske beror på nåt i bullarna att jag mår kass?!)
Kollade mitt blodvärde och det var super, så där ska vi oxå dra ner på å se om magen känner sig piggare utan. Man kan få en väldigt varierande "slutprodukt" av järntabletter....end of discussion.

Känns lite nära nu...fick parkeringstillstånd till sjukan och papper att välja BVC på idag....gahh?!
Mange var lite ledsen att han inte kunde följa med idag, blev inringd att komma på möte i Malmö....typiskt nog!

Hemma nu och har ordinerats att vila mig och magen frisk....som om jag tänkt annat?! ;)
Ska läsa och fixa lite papper återigen... jag hatar vuxenlivet då man måste vara så jäkla haj på å ha koll på papper som ska skickas hit å dit å intyg å ansökningar å jaddejadde : /


Läste att nästan en miljon svenska män skulle vilja ha en kärleksrelation med Linda Rosing.... skrämmande! Sen blir jag lite nyfiken på hur denna lilla mätning egentligen gjorts...
Dagens fnisspoäng går till Petra Nordlund som en andra gång lyckats kalla utrikeskorren Bertil Karlefors för Bertil Falukorv :)


Ska göra lite lunch, vad vi kan tänkas trolla ihop idag?!


**********************************************************
Säger även grattis på 35-veckorsdagen!
41 dagar kvar till "den-där-dagen-som-man-hakar-upp-sig-alltför-mkt-på-för-alldeles-för-få-ungar-poppar-ut-på-just-den-dagen-iaf"

Det är inte ovanligt att modern får ont i ryggen eller bäckenet i det här stadiet. Anledningen är att ligamenten och musklerna i korsryggen har mjukats upp av graviditetshormonet relaxin. Även barnets tyngd påverkar bäckenet att vidga sig inför förlossningen.
Brösten är nu tyngre och bröstvårtorna blir större.

Ditt barn är omkring 33 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 2,6 kg. Barnets centrala nervsystem håller på att mogna, matsmältningsapparaten är nästan färdigbildad och lungorna är vanligtvis helt färdiga.
Risken för andningsproblem om barnet föds nu, är mycket mindre jämfört med för några veckor sedan.
Nittio procent av alla barn som föds i denna vecka överlever utan några allvarliga men. Nu börjar barnets armar och ben bli knubbiga och fina. Barnet har väldigt lite rörelseutrymme så det fyller ut nästan hela livmodern.

(Just nu är det om-möblering där inne så jag ska nog ta å ställa mig upp så det blir liiiiite (men ytterst lite) bekvämare för oss båda!


So long suckers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback