Fy sören så huslig jag kan va ibland...

(läs egentligen: fy sören vad dålig självdisciplin jag har ibland)

Jag bakar äppelpaj....en sjuttans god sådan faktiskt. Man KAN bli trött på smulpaj (tro mig) å då är detta ett gott alternativ :) Snabbt å lätt dessutom...




Amerikansk äppelpaj (bild lånad från Allt om mat)

Du behöver:
5 äpplen (ta inte för stora det gjorde jag sist...blev lite fööör bra)
1 tsk kanel
100
g smör
2,5 dl socker
1,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
0,5 tsk salt
1 vispat ägg

Ugn på 200 grader. 40 min i nedre delen av ugnen
Klyfta å lägg äpplena i en smörad form, pudra kanel över
Smält smöret å låt det kallna
Blanda ihop de torra ingredienserna
Rör ihop de torra ingredienserna med smör och vispat ägg
Bred över den kladdiga smeten över äpplena å platta till det lite
Grädda å ät :)


Pratat i telefon idag bara känns det som....först ringde mama-to-be-Maggis å vi tjöta bort lite över en timme....sen ringer mama-to-me å säger att jag skrämt henne med mitt sms då hon först trodde MITT vatten gått....haha nähädutack!

Oj, pajen ska ut....

Jag mår lite bättre nu, men har fått en jobbig huvudvärk..spänner å står i där uppe :( På senaste tiden har jag blivit så öm i lymfkörtlarna (?) i armhålan...så fort jag kommer hem från skola/jobb/annat offentligt ryker bh:n av det första jag gör :( Så det är hang loose som gäller.... funkade bättre med sportbh ett par dagar men nu ryker den oxå.

Aj, lilleman har hittat revbenen... med besked!

Mat sägs det att man äter på kvällarna såhär, vad ska jag hitta på för nåt ikväll dådå??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback