Hormonöversvall å bryderier

Suttit å pluggat idag...skönt att läsa en bok på svenska och som faktiskt är ganska intressant! Dessvärre tycker jag den bara upprepar sig heeeela tiden. Hade kunnat bli en hälften så tjock bok om man effektiviserat ;)
Valsade bort till bussen strax innan tre å hoppade av vid GA Torg för jag tänkte ramla inom 7eleven för att köpa nåt å dricka....men brrrr....där på torget flockas ju dessvärre ALLTID halva stans alkisar å idag hamnade två av dessas hundar i slagsmål å det var ett jäkla halabaloo :( Först trodde jag att det var de själva som bråkade för jag såg bara en karl ligga ner å "brottas" å sen som stod ovanifrån å drog å höll på....men sen ser jag att det är två kamphundar (men självklart ska dräggen ha värsta dogsen!) som sugit fast i varandra, å jävlarihavet vad de vägrar å släppa. Den ena hunden hade sin käft om halva den andras käft och ena öra så de kunde inte gärna dra isär hundarna....en av dom drog av sig skon å börja banka å slå å en annan hällde öl i ögonen på hundarna...(måste ha svidit oh my god å missbruka sina dyra droppar sådär!)
Tog otroligt illa vid mig av nån anledning....jag är ju varken hundvän eller alkisvän men hela situationen var så obehaglig att jag fällde en tår eller två :(

Jaja...inom 7eleven å sen mötte jag upp Mange utanför BM...jo, han tog sitt förnuft till fånga och följde med å det tror jag han är glad över. Det var 8 mammor och 4 av oss med respektive, BF mellan den 5 nov och 17 dec... Konstigt nog tror jag nästan att vi var yngst, möjligen ett par som var yngre eller iaf i samma ålder. Eller har jag kanske svårt att uppskatta ålder...?
Blev ingen förlossningsvideo...men vi pratade lite om tiden innan förlossning. Vad som visar på att det är på g, vad man ska göra då, visades hur barnet ska tränga n
er genom livmoder å vidare, fikade, vad man kan ha i bb-väskan och så diskuterade vi lite i mammagrupp å pappagrupp om hur man ser på förlossningen. Förväntningar, rädslor osv.
Barnmorskan som höll i det var kanon, tror det här ska bli bra träffar men kanske i snålaste laget med bara 6 timmar?

Regnet öste ner när vi var klara....jag gick till bussen via Özen för å fixa busspengar hem å M gick tillbaka till jobbet. Hopplöst å stå å vänta på bussen, den är ALLTID sjukt sen :(
Så sjukt mkt polisbilar i rörelse runt Söder, har nånting speciellt hänt? Inte är det fotboll eller nåt så jag vet inte vad för bus de skulle kontrollera riktigt...

Här hemma har jag bytt om till myskläder (vart ju dyngsur) å tänt upp massa ljus....sånt höstmys när man bara kan vara inne! Dessvärre har jag lovat åka å hämta Mange så jag måste ut igen... är nog pizzahumör idag känns det som ;)

Jaha, om jag skulle börja skriva på mitt referat/essä?

*jaha, då ringde M precis...å ska inte bli hämtad....för han ska jobba rätt många timmar till....alltså heller ingen pizza :( va ska jag dååå äta? Får värma resten av ugnspannkakan jag gjorde till lunch*



Kommentarer
Postat av: Icka

Jag förstår dig! Det känns som om du och jag har det ganska lika. Mange verkar jobba rätt mycket och Anton har väldigt många intressen utanför hemmet. Jag känner igen mig allt för mycket i allt du skriver..

2008-10-16 @ 23:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback