I´m alive!

Man har kanske trott att jag inte överlevde jobbhelgen?!?
Jag var bra nära att stryka med, men jo - jag överlevde! Men shit, när jag kom hem från jobbet hade jag så ont i mina fötter att jag typ grät blod :( Känns att man bär på x antal extra kilon...vägde mig igår och det var ingen angenäm historia!

I lördags innan jobbet hade jag å Mange en liten mysedag. Först åkte vi till Ikea å köpte saker till lilleman....skötbord å spjälsäng å massa massa annat. Sen körde vi runt för å hitta ett mysigt plejs å äta på. Tänkte först på Pålsjö krog, men deras dagens var nån typ av laxmousse...nätack! Till slut hamnade vi iaf på O´Learys av alla ställen...haha.... men det satt fint med en hamburgertallrik å en stor kall cola :)
Sen vart det jobb för min del...

Söndagen var oxå mysedag, lång frukost ihop med tända ljus och sen satte vi igång med "operation montering spjälsäng". Mange slet sitt hår (för givetvis ska han ansvara för instruktionspapperna!) för att fatta hur i helsike den skulle sitta ihop och totaldissade mitt sunda logiska förnuft... Sen visade det sig att det inte var konstigt att det inte stämde med hans hjärna, det var ju TRE olika monteringsanvisningar beroende på vilken ålder det är på barnet som ska ligga däri...HAHA....Vem av oss är det som har gått teknisk utbildning?! Så nu är sängen bäddad å klar...ska bara komma på hur den ska stå i sovrummet. Lite trångt där å svårt att rubba dubbelsängen... : / Det ger sig!
Åkte å fikade en sväng med Lizan på stan å sen vart det jobb igen.

Igår... vad gjorde jag då? Shit, det här med minnet är scary....mitt närminne är helkasst!
Jo...Liza drog med mig till kärringgrillen...gick ner å skulle växla min 50lapp men det GICK INTE :( Å inga andra pengar hade vi med oss direkt....så Liza la i sina pengar så låg jag i bädden jämte å bara snackade skit...haha... (det är ett parsolarie!) Gick hem igen å lagade oss lite lunch här. Vattnet stängdes av mellan 12-16 å vi hann precis hälla upp pastavatten å dylikt i tid.
Klockan 15 hade jag tid hos Stina för å fixa till klorna... gick en runda på stan sen för att vänta in Mange när jag ändå hade bilen nere i stan...men OJDÅ, givetvis ska det börja spöregna på mig när jag är som längst bort från både Manges jobb å bilen :( Värsta stormen...
När han var klar åkte vi till Maxi å handla mat....var på tiden....vi som skulle "veckohandla" bara...inte handlat på så länge så i stort sett ALLA basvaror var slut....så det blev storhandling iaf : /
Åt mat...å sen käkade ja
g Chocolate Fudge Brownie och monterade skötbordet :)
(ni kan nog nästan se det framför er...en strandad val som sitter på en soffkudde på golvet å flåsar å svär....sexy!)

Då var vi framme i någorlunda nutid... idag vakna jag å sprang ner i tvätten, köpte massa handdukar på Ikea som är lika bra å tvätta med en gång. Sen ringer Liza (just som jag tänkt hojta efter henne på msn....scary) för å höra om jag har lust å följa med till Väla för å köpa jeans...jopp...om hon hänger på till Ikea å K-rauta ;)
Hittade inga jeans dock...åt lite lunch där å stack inom ovan nämnda butiker för å köpa trådback å olja till skötbordet.
Nu har jag oljat ett lager och det ser fint ut... behöver bara två små lister att fästa hyllsystemet i nu å sen ska det i stort sett vara klart... :)

Här ser ut som kriget nu...lådor/kartonger/pappkassar överallt och en byrå som ska slängas upp på förrådet ockuperar hela hallen...gahh...Klarar inte av å få upp den själv (en Ikea Malm med fyra lådor) för hissen går bara tre våningar upp å förrådet är på fjärde vån....hey vad är logiken i det då?!!? Annars hade jag iaf kunnat ta lådorna å få upp så kan Mange å kanske Patrick ta själva stommen...
Här behöver röjjas upp ORDENTLIGT!

Nu säger mannen att han är på g hemåt...så det kanske är dags att stå för lite housewifey things...?

50 dagar till BF idag... <3




Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!

Vart solar du någonstans? Mitt gamla solarie som jag brukade gå till när jag bodde här sist är nerlagt..hehe. Vill hitta något fräscht och bra!



Förresten, jag har försökt adda dig, men du är ju aldrig online? ELler har jag kanske gjort fel...



//Jessica

2008-10-29 @ 08:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback