Skam den som ger sig!

Oj vad jag sov länge idag! :s vaknade till vid tjugo över tio, kollade klockan, skämdes å gick opp :)
Sovit som en sessa inatt så jag vet inte vad jag behövde ta igen....sov som en kratta natten innan iofs, å har inte vilat middag på ett par dagar. Det är ett råd jag tagit fasta på, att vila en stund mitt på dagen såhär "på slutet" av tjuckisperioden.
Men att vila bara en halvtimme-timme är ju för lamisar.... en tre-fyra behövs ju för superwoman här!

Skötbordet står på toa å är i stort sett klart...skam den som ger sig! Fyyyyyfan vad jag har kämpat med denna jäkla extrahylla...trådback-jäveln fick sig en åktur rätt i golvet när jag blev arg å trött så den blev lite skev, men ska nog funka iaf hoppas jag. Som jag fejjat å grejjat å så visar det sig att det fattas 2-3 mm för att backen ska sitta ordentligt :(
Psykbryt har jag fått för mindre!
Nu är den där iaf, laddad med massa handdukar, skötlappar och ombyten kläder....bara blöjor å kiddo som saknas typ!

Grått å mulet här i Hbg idag :( Blir man inte mkt piggare av direkt. Får nog öppna balkongdörren lite så jag får mig en nypa luft iaf, för ut vill jag inte alls gå...

Måste nog äta lite lunch nu... tänkte försöka städa lite men måste nog ha i mig lite energi innan....annars kanske det blir brasved av en byrå eller stol...som råkar komma ivägen för städningen :s

Tålamod? Går det att köpa?!


*************************************************************
Idag säger vi grattis på 34-veckorsdagen!

Du är på dag 232 av 280. (82,9%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 17 dec 2008
Du har 48 dagar kvar till förlossning.


Kroppen:
Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund.
Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.
Nu kanske du märker att dina ringar inte passar längre, att händer och fötter svullnar, detta beror på att vätska samlas i kroppen. Tänk på att inte förvärra det med att använda åtsittande kläder som bromsar blodflödet.
Din kropp har ökat mängden blod med 50 % under graviditetens två första tredjedelar men från vecka 34 håller sig blodmängden konstant fram till förlossningen.
Omkring denna vecka är moderkakan fullmogen och därefter börjar den åldras.

Barnet:
Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett.
Vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern.
Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.
Barnet är ca 32 cm långt från huvud till stjärt och vikten ungefär 2,3 kg.
Det kan skilja på ljus och mörker. Om solen skulle lysa på magen kommer barnet att bada i ett rött sken.
Naglarna på de pyttesmå fingertopparna är vassa.
Nu kan barnet själv bekämpa lätta infektioner med sitt immunförsvar.
Det är för stort att flyta omkring i fostervattnet och rörelserna blir större och långsammare.
Ibland kan en del barn fixera huvudet i denna vecka, det vill säga lägga sig tillrätta i bäckenöppningen.

Bla bla bla....kan tillägga att kroppen ständigt är kissnödig oxå...och halsbrännan leder till spyrapar....vem sa att det är härligt att vara gravid?!? va? va?

LUNCH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback