Ta tag i dagen...

...var det tänkt att jag skulle göra. Men det är ju inte tidsbestämt eller hur?!? Har ju hela dagen på mig att ta tag i dagen ;)

Sitter å dricker egenlallad Latte...testar halsbrännan med andra ord. Igår hade jag en halsbränna-fri dag...helt lovely!
Frulle å frukt har oxå slinkt ner i kassen. Kiddo är lugn, ovanligt lugn...har jag redan fått pli på honom? hihi



1. Hur gammal är du om fem år? 33, kom å hjälp!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Det får väl bli Mange då...i sovande sällskap ;)
3. Hur lång är du? 173 cm över havet
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Oj, jag minns ju aldrig vad de heter! Nån thriller iaf...ser knappt annat
5. Vem ringde du senast? Måste varit Mange
6. Vem ringde dig senast? Nån jäkla säljare från Lundanummer, men jag svarade inte...ringer dagligen men de söker inte mig iaf.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Från Telenor, att min faktura betalats å kommit in korrekt
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Hatar å tjöta i telefon, så sms är min grej!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sen kanske -92/93 nånting...bättre sent än aldrig?
10. När såg du senast din mamma? I fredags
11. Vilken ögonfärg har du? Blå-grå
12. När vaknade du i dag? Först halv sex, kissepaus å sen vakna jag runt halv åtta igen
13. Vilken är din favoritjulsång? Julen är här, Oh Helga natt
14. Vilken är din favoritplats? Frösakull en varm å fin sommardag
15. Vilken plats föredrar du minst? Malmö Högskola, inget snack om saken!
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj, det vågar jag inte ens tänka på ;)
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag drömde ofta att nåt hemskt skulle hända lillebror faktiskt...jättehemskt!
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Det var ett par dagar sen jag skrattade tror jag...trist nog...
19. Hur stor är din säng? 180-säng..fyfan för trånga sängar...I need my space ( i icke-tjockt tillstånd oxå!)
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar HP Widescreen jaddejadde
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med så lite kläder som möjligt, oftast bara trosor
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 stycken, två vardera...å så tre dekorationskuddar när sängen är bäddad.
23. Hur många landskap har du bott i? Två, Småland å Skåne
24. Vilka städer har du bott i? Lund och Helsingborg
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Kall om fötterna, så strumpor är ett måste!
26. Är du social? Har absolut inga problem med det, inte blyg så ofta...men väljer ofta att vara för mig själv.
27. Vilken är din favoritglass? Jättesvårt...men pärontopp är en gammal god klassiker!
28. Vilken är din favoritefterrätt? Det svänger så fort....men Peach Melba är gott!
29. Tycker du om kinamat? Jopp... det slinker ner. Dötrött på thaikäk nu däremot...
30. Tycker du om kaffe? Jag dricker kaffe, men om jag tycker det är så gott vet jag inte
31. Vad dricker du till frukost? Oftast inget, brukar äta gröt
32. Sover du på någon särskild sida? Brukar ha snygg sovfrisyr på min högra sida...så jag gissar att jag sover så ;)
33. Kan du spela poker? Nja...brukar låtsas att jag är kass å bettar på måfå...men det brukar gå hem ;)
34. Tycker du om att mysa/kela? Är aldrig fel, men det ska va på mina villkor ;)
35. Är du en beroendemänniska? Det kan jag inte påstå...beroende av kärlek å trygghet, men vem är inte det?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Kusinbarnet Melvin fyller år på samma dag
37. Vill du ha barn? Ganska oundvikligt i skrivandets stund...men jo, syskon till Kiddo vill jag oxå ha senare
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, hackig spanska å franska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja men inte som sjuk/skadad... mitt ex pappa jobbar på ambulansen
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, men en insjö är mysigt det oxå...bassäng? nätack
41. Vad spenderar du helst pengar på? Upplevelser och inredning
42. Äger du dyrbara smycken? Aldrig köpt själv, men svärmor gillar å köpa smycken till oss flicks
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Konstigt nog så ser jag mkt på teve, men har inga favoriter alls!
44. Kan du rulla med tungan? Rulla?!? Rulla ihop kan jag, men inte rulla med...äh jag hajjar nog inte
45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, svårt...det beror på tillfälle
46. Sover du med gosedjur? Näe, är jag fem eller?
47. Vad har du för ringsignal? Nån standardsignal från SonyEricsson
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jadå, lagt undan fina saker faktiskt
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min I-river ligger under soffbordet
50. Flirtar du mycket? Näe det kan jag inte påstå...hur skulle det se ut?!?! Valrossen flirtar vilt...nope
51. Kan du byta olja på bilen? Ja det kan jag, sålänge jag får loss oljefiltret...sitter som faen ibland :( Jag är inte pappas dotter för inte ;) Men det är otäckt om det börjar rinna innan man fått av hela filtret för då rinner det ner utmed armen å ner i armhålan...hihi
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nix, laglydiga Sicka....NOT
53. Vilken var den senaste boken du läste? Just nu har jag läst två böcker av nån norsk författare...vart sådär
54. Läser du någon dagstidning? Smålandsposten och Helsingborgs Dagblad på nätet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Absolut inte, jag hinner aldrig läsa de stackars tidningar jag köper ens!
56. Dansar du i bilen? Om man KAN dansa i bilen så gör jag nog så...när jag är alena å lyssnar högt
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P4 tror jag, plågade Mange med Ring så spelar vi ;)
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Snabb inköpslista till Ica igårkväll
59. När var du i kyrkan senast? Bröllop 9 aug
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Min engelska/historielärare Thomas Pettersson, inget snack om saken! På tät andraplats kom gympalärarn Thomas Högstedt.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Oj, måste varit mina 10 dagar (men vi sov väl inte 10 dar i tält) i Kebnekaise...kanske sju i tält?

Nähä, Liza ska kidnappa mig för fika/lunch på stan så jag får väl ta å hoppa i duschen....kanske tunika å strumpisar idag i det fina vädret?

SEN ska jag plugga röven av mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback