i vanlig ordning...

Redan måndag förmiddag...helgen har verkligen sprungit iväg, känns som vi suttit i bil större delen : /

Fredagskvällen blev som väntat, köpemat å Idol på teve. Även om man är lite löjligt lokalpatriotisk så var det rätt människa som åkte ut...även om nästan alla idoler är kassa. Framförallt ogillar jag denna blonda lilla pojkvasker som har en tendens att slakta alla mina favoritlåtar/favoritband med sin förpubertala röst och hemska "rebelliska" uppsyn. TÖNT!
Mange somnade mkt riktigt i soffan, men jag propsade på att se en film faktiskt. Så jag såg hela, han såg kanske en fjärdedel av 88 minutes...en ok film med Al Pacino å en del andra halvkända skådisar.

Båda klockorna var ställda på lördagmorron, men förgäves...vår ambition att komma iväg vid nio gick ju i stöpet då Mange inte ens var uppe då. Men tio kom vi trots allt iväg.
Kom upp till ett ganska så soligt men kallt Småland å körde ut till A, T, W & F å fick känna på lite lantluft. Lite väl mkt kanske såhär i efterhand då jag ju saknar tillräckliga kläder för å hålla hela mig varm.... : /
Iaf så grilla vi lite korv uppe i skogen å lekte/pratade bort några timmar. Gick även och väntade på en traktor (?) som om det vore självaste jultomten! W & F:s morfar var ute å jagade å när vi såg traktorn med släp köra iväg förstod vi att han skulle hämta något, å alla var så nyfikna på älgen som skulle komma med tillbaka... haha...stod där å trampade å väntade! Så fånigt ;)
Sen åkte hela patrasket in till stan å till svärisarna på middag. Hmm... ganska så turbulent middag å efterföljande dessert kan man väl säga...om jag säger trotsålder tror jag inte jag behöver kommentera mer ingående.
Mat, fika, mat, fika, mat, fika å så full rulle med tre ungar runt omkring å en vilde i magen kan ju till å med få stålkvinnan på fall :( Höll nog ut till halv elva eller något sen somnade jag som en klubbad säl.

Vaknade runt halv nio när jag hörde L som snackade med sin farmor å farfar. Seg förmiddag, söndag i sitt esse...
Vid middagstid for vi till Samarkand, köpte liten present till "lilleman" å körde hem till mina päron på lunch. Längesen jag åt söndagsstek med potatis,sås och rödavinbärsgele :) Gott!
Vår lille fick som vanligt en kasse kläder av mormor å morfar...galna! Min pappa tycker lillen ska ha en body med verktyg på...haha... kommer bli en riktig liten mecklarkille tror jag!
Hoppade sen in i bilarna å for till Maggan å Matte för å gratulera till deras lilleman. Moster Netta, Melinda och Tompa var oxå där å hon hade bakat en smarrig äppelpaj :)
Fick mig lite bebisgos, vicken lugn unge! Å söt som socker....ahhh nu längtar jag efter vår lill-kille! 58 dagar kvar till BF...nedräkning har börjat på riktigt!
En snabb frisering hos T på vägen sen var vi på väg söderut igen... under tiden satt jag å kollade på Bolibompa med kidsen. W tittar länge på min mage och säger "vilken stor mage du har Sicka!".....mmm.... "det är ju en bebis som växer å växer där inne" sa jag å båda barnen fick stora ögon och bara "jaaaaaaaaaaaaaahhh"
Sen fick jag en härlig biologilektion á la 5,5åring...

W - Jag vet hur bebisen kommer in där i magen!
Jag - Ehh, jaså? *känner pulsen öka lite smått*
W - Jo, för i snoppen finns det liksom små små fiskar, fast mkt mindre än fiskar. Och i magen finns det ett ägg å sen den fisk som kommer först fram blir en bebis! Jag var först, säger hon stolt och allt är sagt i ett djupt andetag...
Jag - *pustar ut, det var ju faktiskt inte så farligt!*
Sen var det musik på teven och båda ungarna hoppar ur soffan å dansar framför teven, tackålov... vet inte om jag är redo för lektionen om hur fiskarna å ägget träffas rent praktiskt ;)

Vart döbesviken igår n
är det inte var Mord i Sinnet på teve (är jag dagvill eller?) när vi köpt en liten thailåda med oss hem från stan. Var helt slut så jag gick å la mig tidigt.

Upp idag, täppt i näsan i vanlig ordning å fick skjutsa Mange till jobbet...i vanlig ordning...
Har ätit frulle, sitter nu å kollar lite på Malou på 4an, mest för att Leif GW Perssons dotter är där å pratar om en bok hon skrivit. Intressant, å de är ganska lika faktiskt...
Ska plugga idag å sen vid 15 är det dags för del två i föräldrakursen. Avslappning, smärtlindring å förlossning är vi väl framme vid...brr

Fick en GIGANTISK kasse med kläder av P & L oxå... alltifrån stl bebis-80 typ...jösses.... det ska jag ta tag i å kolla över och sortera när jag känner rätt lust. (ganska överhängande risk att jag tar tag i det istället för å plugga dock...)

Halsbränna...i vanlig ordning

Kommentarer
Postat av: Icka

Oscar hade också en body med verktyg på! Alla sköterskor på BB kommenterade den! =) Den är ju så söt och häftig på samma gång!

2008-10-20 @ 12:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback