Djävulens påfund...

Man kan nästan tro att jag inte varit hemma idag ;) Inte en stavelse i bloggen....brukar bli många när jag "bara är hemma" annars.
MEN...jag har varit hemma hela långa dagen men har sysselsatt mig minsann!
Började tidigt me
d att tvätta, fortsatte ute på balkongen...rivit upp blomlådorna å funderar på att plantera i nåt nytt, men vad? Sen har jag putsat å fejjat rent, var så inihelvetes skitigt efter alla regniga stormar vi haft. Vår balkong är vit, i plast...need I say more?
Något det oxå var inihelvetes gott om var spindlar och sniglar...URK! De bor nu inte längre på min balkong...jag vräkte dom! Äckliga äckliga djur, ett djävulens påfund är vad ni är!
Sen fick ugnen sig en omgång, rent å fint nu å med skinande rena galler. Ovansidan av fläkten fick lite löööv, usch va kladdigt det blir där av allt stekos. :(
Återvinningen har hittat rätt... kläder har ramlat in i garderoben å köket har rensats på massa onödig skit...
Så ja, jag har nog varit ganska busy ändå idag :)
(har haft en to-do-lista som jag iaf har halverat....tre av punkterna innebär att handla saker å det är idag uteslutet)

Nu sitter jag å dricker en ganska sur smoothie, eller uppfriskande kanske?! (för mkt apelsinjuice å hallon känns det som) Lite mellanmål sådär, innan kvällsmaten ska börja förberedas. Ikväll blir det kött i pitabröd med massa grönsaker  å vitlöksdressing.

Fått reda på vilken kurs jag ska läsa nu....alternativkursen blev inställd så det blir den med bara en bok....iofs säkert en riktig tegelsten å på engelska men hey, två flugor i en smäll?! history och english på samma damn gång!

Jag blir tokig på dessa blom/bananflugor!! Hur fan tar man dö på dom?!?!? Jag har ingen frukt framme så jag antar att de måste bo i blommorna? gahh, kan bli galen över mindre...

Igår hade jag en riktig tjockisdag...kände mig störst i världen, helt övertygad om att jag gått upp 15 kilo sisådär... blir ju inte bättre av att Mange säger att jag är en söt fetis?!
Så imorse när karate kid misshandlat min blåsa tillräckligt länge för att jag ska fatta vinken å gå upp å slå en pink tänkte jag att jag måste väga mig, men vad händer?!?!? Vågjävlen dör!!!
Jag antar att det bara är batterierna som kanske är kassa...men den är märklig, vi har en sån där digital som man först ska trycka ner för å sätta igång å sen när den blinkar 0.0 ska man ställa sig på den....men när det blinkar 0.0 å jag ställer mig på så dör den :s FLERA GÅNGER....borde inte blinkandet oxå utebli om det är kassa batterier?
Jag är för fet helt enkelt....


Vet ni? Jag firar 5-årsjubileum i Skåne :) Började på tha lärarhögschool sep -03 å flyttade in i Manges trånga studentrum precis innan det. Shit, fatta att vi verkligen bodde i över ett halvår på 20 kvadrat med delat kök?!?!
Vi ska nog klara av att bli tre pers på 53 då iaf... ;)


Mange har återupptagit badmintonspelandet med jobbet igen...gissar att jag kommer få skjutsa honom till jobbet imorrn oxå (tredje dagen i rad, snacka om att han är bortskämd!!!) för han kommer vara totalt ledbruten. Har ju inte tränat ett dyft sen långt innan sommaren...mohahahaa
Karln ifråga kommer hem om 40 min, så jag ska väl straxamente börja på med maten....
Ska bara ringa mamma först :) Måste få smakråd på vad i helsefyr man ska plantera i sina blomlådor nowadays!

So long suckers!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback