I am the walrus!

Låt av Beatles om jag inte missminner mig? eller de kanske bara sjunger det...kanske inte en titel? jajaja, whatever!! var ju inte alls det som jag skulle skriva...
Och nej, även om jag sägs vara född på fel årtionde så diggar jag inte Beatles direkt...nja...näe...
Återigen ett sidospår...


(läskigt att en grabb sjunger Beatles precis precis i detta nu på Idol!)

Runt lunch åkte jag upp till Väla...tänkte kolla på nåt tunika-aktigt och framförallt stövlar. Lite diffus sökning fanns där även efter en jacka...hittade en finfin med rejäl plats å växa i på KappAhl, rejält A-formad men givetvis är 36/38 för trång i axlarna och nästa snäpp 40/42 på tok för stor :(
Likadant med stövlar...hittade ett par som hade kunnat gå hem....37an satt som gjuten, men 38an var alldeles för stor...fel modell för å växa i (lär väl inte bli mindre om fötter å vader inom närmsta tiden heller....gah) Sen hitta jag bara snygga stövlar som jag inte ens provade för jag känner inte för å lägga 1700 på ett par stövlar när man inte vet hur framtiden (läs jag) ser ut.
Att prova stövlar utan en shoppingassistent gör jag INTE om kan jag säga...fyfan vicken pärs! haha.
Hade tänkt utnyttja presentkortet från Liza, men hitta givetvis inte ett skvatt på H&M...fysören så tråkiga mammakläder! Å mkt annat fanns inte heller, testade nån typ av "farfarströja" med tunntunn spets i uringningen (två eller ett r?) å så ett gäng knappar neråt magen. Men när jag får på mig den verkar de helt snedsydda? Ser man kanske ut så i Kambodja?
Jaja...hitta iaf EN tunika, EN kofta och TVÅ linnen på GinaTricot....för strax under 600 spänn :) Me like! Precis lagom för en valross som letar kläder...Helvete vicken ångest jag hade i provrummet :( Provade nån stickad tunika-historia å var nära å bryta sönder å samman! En å annan tår har det fallit i provrummen genom mina dar, men idag ville jag helst bara ramla ner å dö...
Men min röda tunika nu är faktiskt jättefin! Hitta en till fast svart men hade nog behövt en L för boobsens skull, nu hade jag ett linne under när jag prova annars hade nog 1/3 av bröna hängt utanför (näe, de är inga hängisar bör jag poängtera!)

Efter klädshopping åkte jag till FlowerTeam å köpte (ja gissa!) blommor... 4 ljung, 2 konstiga gråvita va-ska-vi-kalla-dom? (ser ut lite som tunt vitt björkris fast  som en liten buske liksom?!?) 3 gröna burriga små blommor å så lite roliga gröna "frukter" att ha som dekoration. Ljungen å "risbuskarna" är nu jättefina i mina balkonglådor...men jag orka inte plantera så jag bara tryckte ner med plastkruka å allt...haha...


Mange skulle ringa när han checkat in på hotellet...tycker han bör ha gjort det nu?! Grr...
Ensamt å tråkigt härhemma....hurfasiken ska jag klara va själv såhär länge!?
Det längsta vi är ifrån varann sen jag var 10 dar i Kebnekaise precis då vi blitt a couple... är väl ungefär samma telefonförbindelser därnere som däruppe...haha....man fick passa på å ringa när man gick å handla öl i fjällstugan ;)
Jaja, bara han ringer blir jag glad...

Har iaf pluggat lite, ätit lite leftovers å nu ska jag käka äpplen i ugn med vaniljsås...nån Oatly hitta jag....
Ska fortsätta plugga lite, slänga ett getöga på Efterlyst å sen är det bingen för å fejsa en ny dag imorrn!
En dag som innebär plugg, en tur o retur el Lundia å sen än mer plugg....

Äh....so long suckers! Jag glömmer ju mina äpplen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback