Välkommen september!

Min månad är kommen :)

Galet fort tiden går, snart är det 2009!

Idag är jag lite ledig, enda notisen på schemat är att jag ska å fixa/ta bort mina naglar. Trött på att de går av :( Så jag har klippt å filat ner dem till hälften.

Jaha, vad har jag då gjort i veckan som var?! knappt jag minns....
Tog tåget "hem" till småland i tisdags, var där runt 14. Köpte mina första mammajeans, behövdes kan jag tala om för någon låg å sparka i magen hela vägen hem på tåget :( Mysigt?! Nja jag vet inte....
Köpte även present till kära mamsen, hanns inte med förra vändan jag var hemma. Så hon ska få lyxa med 1,5 timmes ansiktsbehandling :)
Åt lite med päronen, följde med pappa till tippen å slängde gräs....å gissa vem man möter där då? Andreas käre far...brrr... "jaha så du växer i färdriktningen du?!" näe å bara säga grattis vore ju dumt...
Sen åkte jag upp till Maggis å käka kräftor :) Susanne är hemma från Rom så vi passade på å prata bort några timmar. Härligt!


Vaknar utvilad :) Lillebror har gästat Cypern så jag fick sova i riktig säng! Maggis å jag trotsade det pissiga vädret å åkte ut till Kosta Outlet å kikade lite. Shoppade lite kläder till Lilleman från Polarn...inte så mkt billigare än i affär, men jag fastnade hårt för ett par rutiga gubb-brallor å en mörkblå kofta bland annat :) Svårt å hålla i pengarna iaf...
Käkade raggmunk å stekt fläsk där på restaurangen....raggmunk har nog inte inmundigats sen gymnasiet?!
Stannade en stund hemma hos Maggis å sen kom päronen å hämta upp mig....åkte ut till mormor å morfar på lite kvällsfika. Sju sorters kakor å lite kaffe senare bar det hemåt....tröttare än trött! Mös framför teven med päronen...lite tråkigt ändå att inte lillebror var hemma.

Torsdag förmiddag hade jag å Maggis bestämt å styra kosan söderut, så sagt å gjort... Drog en repa på Väla, Ikea, Babyland å sådär...Var nog inte hemma här igen förrän sju....Mankan bjöd på Thai Corner :) Mumma... slappade i soffan å la ansiktsmask, lite vardagslyx. Jag gillar verkligen den där från Nivea som blir som ett extraskikt med hud som man drar av sen...
Upp tidigt å köpte frulle från kondiset. 9.00 var det BM-tid....mätte bara blodtryck, hjärtljud och mått på livmodern...allt såg bra ut å eftersom jag inte är så trött tyckte hon inte jag behövde järntabletter....vägde inte ens mig?!
"skulle du känna dig trött så kan du själv köpa Niferex" jaha.... ok...trodde helt klart att de skulle sticka i fingret å ta kisseprov. NIX.....
Ska dit om två veckor å göra glukosbelastning....man fick tydligen välja själv om man ville, men jag tyckte det kunde vara lika bra.
Efter BM tog vi färjan över till Helsingör å strosade runt där några timmar, vädret var kanon! Köpte goda plommon å danska wienerbröd.....å Toblerone till Mange....som alltid...haha....annars var jag sparsam med pengarna (blev några lappar som försvann på Ikea, vilket jag INTE tänkt)
Hamnade sen på Ebbas där vi lunchade på hamburgare :) Hem härom å sen fick tösen ta å köra hemåt...skulle visst ha främmat på eftermiddan/kvällen.
Här blev det myskväll på kvällen :) Lagade god mat å bara var...

Lördag...upp å jobba 8-16. Sen vid halv sju på kvällen var det årets kräftskiva med Manges jobb på Vikingstrand....var sådär, men blev lite senare än jag tänkt mig iaf....var hemma runt 00...
Bumsade i säng...

Söndag...bytte pass med Linda då oxå så jag jobbade dagpass istället för 18-24 som det var tänkt. Var en ganska seg dag... när jag kom hem stod alltså Mange å städade! Helt galet... hade jag tänkt göra idag så jag är glad å slippa....så idag ska jag ta tag i klädkammaren (nu ringer det oxå..åhhh) Lizan såklart...haha
Såg en film igår....Valley of Elah (?) eller nåt sånt....Mange valde....såklart är Charlize Theron med å han bara sitter å flinar den lille fulingen :) Båda två somnade å missade sista kvarten...haha....förvånade?! Så vi får se om sista stunden ikväll....
Kom isäng sent...

Idag kom servicekillen som skulle fixa kylen å plinga på dörren 8.00....tur vi var uppe! Så nu sägs kylen funka som den ska...innan har den flaxat mellan minus fem å uppåt tio plus....brytit av två smörknivar i plast innan vi fick tummen ur å felanmäla ;)

Näe...snart kommer Lajzan förbi....ska väl börja plocka här... sen....eller näe nu....

(ska fila ihop en riktig önskelista oxå mamma....promise...vad var det för fel på den gamla?!!?)
Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: Icka

Jag vägde mig bara på inskrivningen. Om allt verkar bra och man mår bra var inte vikten så noga sa min BM!

2008-09-01 @ 23:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback